حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران با بیان اینکه خودم و شما خوبان را دعوت به تقوا می کنم، اظهار داشت: حضرت علی (ع) وقتی می خواهد یاران مخلص پیامبر(ص) را توصیف کند از صداقت، ایثار و فداکاریشان در راه خدا می گوید.

 

وی افزود: تقوا یک بعدی نیست؛ تقوای سیاسی و اجتماعی از ابعاد مهم تقوا است. امام علی(ع) می فرماید به خدا سوگند با مکر اغفال نمی شوم و در رویارویی با شدائد ناتوان نمی‌گردم. گرامی می‌داریم یاد همه شهیدان به ویژه شهیدان امنیت که در این هفته به دیدار خدا رفتند و به بازماندگانشان تبریک و تسلیت می‌گویم. این شهیدان مایه عزت اسلام تشیع هستند. 

اهم صحبت‌های او به نقل از مهر، ایسنا، فارس و ایلنا از این قرار است:

* وقتی شما خدا را یاری کنید خدا به شما آرامش و سکینه می دهد و توطئه های دشمن را بر ضد شما خنثی خواهد کرد؛ بر علیه ابراهیم هر چه توانستند توطئه کردند اما هیچ غلطی نتوانستند کنند؛ کافران بدانند همانگونه که توطئه می کنند خدا هم بر علیه آنها توطئه خواهد کرد. وقتی خدا صداقت ما را دید دشمنان را ذلیل کرد و ما را پیروز.

* {با تبریک چهلمین سالگرد تاسیس بسیج} بسیج دو مدل دارد که مدال افتخار ابدی است و امام گفت بسیج لشکر مخلص خدا است و رهبر لانقلبا گفت بسیجیان گل‌های سرسبد انقلاب هستند و این افتخار بسیج است. همچنین سالگرد تاسیس نیروی دریایی را تبریک می‌گوییم که همه نیروهای مسلح عزیز هستند. 

* {با اشاره به حوادث اخیر کشور}: ملت بزرگ ایران بار دیگر هفته گذشته جلوه نقش بر آب شدن توطئه های دشمنان را دیدند. خودشان می گویند آدمهایشان را در داخل و خارج ۳ سال آموزش داده و برنامه ریزی کرده بودند.

* گاو شیرده منطقه هر چه می توانست پول در اختیارشان گذاشت اما خدا توطئه شان را خنثی کرد؛ این یاری خداست که رهبر این ملت بیاید بگوید با یاری خداوند دشمن را عقب زدیم؛ خدا باور بشیم و بدانیم که اگر خدا را باور کردیم خدا هم با ماست.

*عربستان پول‌هایش را در این آشوب‌ها خرج کرد و هرچه خواستند کردند اما خدا همه توطئه‌های آنها را خنثی کرد. ملت ایران با خداست و دست خدا با ملت ایران است. رهبر این ملت با سرافرازی گفت که با یاری خدا دشمن را در عرصه سیاسی و نظامی عقب زدیم؛ این جلوه حضور خداوند است. خدا باور شویم و بدانیم اگر خدایی عمل کردیم خدا هم با ما است.

 

* در طول هفته سی نکته تدارک دیدم و دیدم نمی‌توانم در خطبه مطرح کنم و به ۱۴ نکته رساندم و آن را بعد به ۶ نکته رساندم که محضر شما بگویم؛ نکته اول این است که این حوادث در پی گرانی شدن قیمت بنزین بوده و چهار مطلب قابل تامل است؛ این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و با خوشبینی رهبری به سران قوا این تصمیم را تائید کردند و البته این تصمیم بسیار داهیانه بود و اگر موضع رهبر انقلاب نبود حوادث سخت‌تری پیش روی ملت قرار می‌گرفت.

* بپذیریم می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد. می‌شد مسئولان مردم را اقناع کنند چرا که مردم ما فهمیده هستند. من نمی‌گویم زمان را اعلام می‌کردند اما کارشناس‌ها می‌آمدند و ضرورت کار را بیان می‌کردند. مطلب بعدی این است که دولت محترم به وعده‌هایی که داده عمل کنند و بر قیمت کالاها نظارت داشته باشند. مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند؛ مسئولین برای رضای خدا کاری کنند که بر رنج مردم افزوده نشود. 

* مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراض شدند و این حق مردم را زیر پا گذاشتند و امنیت مردم را سلب کردند و هزاران میلیارد تومان خسارت زدند. دو جلوه برجسته در شرارت‌ها بود که نخست از اسلام انتقام گرفتند و قرآن و مفاتیح را به آتش کشیدند؛ به مسجد، حوزه و کتابخانه حمله کردند و این چیزی جز عقده از اسلام نیست. همچنین این شرارت‌ها مقابله و ضدیت با مردم بود؛ غارت کردن فروشگاه‌ها، غارت کردن مراکز بهداشتی که دیدید به مصلی حمله کردند و به آمبولانس حمله کردند و با تخریب بانک‌ها از شما مردم انتقام گرفتند که چرا پای انقلاب ایستادید. 

* سازماندهی شرارت بر همگان روشن است؛ در راس این شرارت با اعتراف خودشان آمریکا بود و فرانسه هم همکاری کرد،‌ آلمان هم همراهی کرد؛ اینها خیلی میدان‌داری کردند. امیدوارم کسانی که تا امروز به اینها خوشبین بودند تجدید نظر کنند. کلیدواژه دشمنان حمایت ار مردم ایران بود؛ مردم از نگاه اینها یعنی آدم کش‌ها و یعنی پاسداری که شهید شد و فرزندنش چهل روزه است از مردم نیست. 

* دولت محترم به قول خود عمل کند، هم نظارت کند و هم نگذارد قیمت‌ها گران شود. مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را دارند تحمل می‌کنند؛ مسئولین برای رضای خدا کاری کنند که بر این رنج افزوده نشود.

* اصل ۲۷ قانون اساسی می گوید تشکیل تجمعات با شروطی آزاد است. هیچ‌کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضین برخورد نکرده است به شرط اینکه در چهارچوب قانون اساسی باشند.

* (با اشاره به اغتشاشات پس از اصلاح قیمت بنزین): ایادی این حرکات یعنی رژیم صهیونیستی و خائنین حرمین شریفین بودند که پول و رسانه در اختیار اشرار گذاشتند. من به مردم عربستان می گویم تا کی می‌خواهید از سوی حکام خود خار شوید، بپا خیزید و آنها را به زیر بکشید.

* منافقین پست آدم کش که ۱۷ هزار نفر را ترور کرده و پاسدار کمیته را زنده پوست کندند و کشتند؛ این، یعنی داعش هم دخیل بودند. همچنین ایادی بازماندگان پهلوی بودند که هیچ طرفداری در کشور ندارند.  

* از حافظان امنیت کشور مانند سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و آحاد ملت تشکر می کنیم.

* همه در این موضوع متفق القول بودند که باید با اشرار برخورد شود. برخی فعالان فتنه ۷۸ و ۸۸ بیانیه دادند و جای جلاد و شهید را عوض کردند و گفتند که با معترضان برخورد شد. خجالت باید بکشند آنهایی که این بیانیه را امضا کردند، جنایتشان همانند جنایت آشوبگران بود.  

* از شعارهای خوب مردم در این راهپیمایی‌ها مرگ بر آشوب گر بود.

* یک خطاب به دنیا و جهانیان دارم، جهانیان بدانند که نظام اسلامی نظامی مقتدر است و این نظام بیدی نیست که با شرارت احمقانه بلرزد. تاکنون نلرزیده و اگر بخواهید باز هم شرارت کنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

* این مردم وفادار از امام خود یادگرفته اند که حفظ نظام اوجب واجبات است و تا آخرین نفس و قطره خون پای نظام هستند.

* به مردم هم می گویم که آفرین بر شما که قلب امام زمان را شاد کردید. مردم از اسلام و قرآن دفاع کردند. تظاهرات های بزرگی برگزار شده و طی هفته آینده برگزار خواهد شد و از شما ممنونم. از شما انتظار داریم که اشرار را شناسایی کنید.

* اشرار را بدون کمترین دلسوزی معرفی کنید. همانگونه که اول انقلاب منافقین را مردم معرفی کردند و کلک آنها کنده شد، باید آنها را خانه به خانه دنبال کنیم. بر هم زنندگان امنیت و اشرار داعش هستند و باید با آنها برخورد قاطع شود.

* به دستگاه قضایی می گویم که از برخورد با مفسدان اقتصادی تشکر می کنم. اما در مسایل اخیر انتظار داریم که با لیدرهای این شرارت ها که فتنه کرده و امنیت را برهم زده اند، برخورد شود. این ها باغی هستند و باید به اشد مجازات برسند.  

* به دستگاه قضایی می گویم که به طوری قاطع برخورد کنید که سیاه لشکر آنها عبرت گرفته و جرات چنین شرارتی نداشته باشند.

* از تدبیر های ستودنی در این موضوع قطع اینترنت و شبکه های خارجی پیام رسان بود. همین تدبیر ستودنی است که باعث خشک شدن دشمن شده است. لانه زنبور پیدا شده است.

* هرچه زودتر اینترنت ملی را راه بیاندازید و پیام رسان بومی را فعال کنید. شبکه های پیام رسان خارجی نباید کاملا باز شود و مسولان ارتباطات نباید قصور کنند و آنها مسول هستند در این زمینه.

* دیدار چند ساعته کارآفرینان با مقام معظم رهبری از جلسات خوب بود و تولید کنندگان گفتند که عمده مشکلات خارجی نبوده و داخلی است و اگر آنها حل شود، تولید شکوفا شده و دشمن شکست می خورد.

* رهبری فرمودند که با شناختی که از دشمن دارم تحریم ها به زودی برداشته نمی‌شود و باید با توسل به قدرت داخلی و توان بومی بر مشکلات غلبه کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.