«اوو مورالس»، رئیس‌جمهور بولیوی گفته «کوچکترین تردیدی» ندارد که نقص فنی در بالگردی که او ماه گذشته در حال سفر با آن بوده در راستای تلاش برای ترور او بوده است.

مورالس در مصاحبه اختصاصی با راشاتودی گفته ماه پیش هنگام سفر به جشنی برای افتتاح یک جاده جدید، پروانه دم بالگرد حامل او دچار نقص فنی شده است.

رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی که هفته گذشته کشورش را ترک و روانه مکزیک شد گفته معمولاً در روز چند بار سوار بالگرد می‌شده، اما هرگز شاهد چنین اتفاقی نبوده است.

این سیاستمدار سوسیالیست مدعی شد تلاش برای ترور او احتمالاً طرح «یورگ گونزالز»، ژنرال نیروی هوایی بوده است. او گفت: این ژنرال، اخیراً تغییرات زیادی کرده بود.

مورالس گفت: «لوئیز فرناندو کاماچو»، رهبر مخالفان او در همان روز گفته بود مردم بولیوی شاهد «سقوط اوو» خواهند بود.

مورالس بعد از خروج از بولیوی در مصاحبه‌ای گفته که تنها راه برای پایان دادن به خشونت‌ها گفت‌و‌گوی ملی است. او در این مصاحبه، از حامیان خود در بولیوی هم خواسته که به اقدامات خشونت‌آمیز متوسل نشوند.

در روز‌های گذشته رسانه‌ها از حملات نیرو‌های امنیتی به حامیان مورالس در بولیوی و کشته شدن تعدادی از آنان خبر دادند.

مورالس که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری بولیوی در ماه اکتبر اعلام شده بود، پس از اعتراضات خشونت‌آمیز مخالفان و اتهامات آن‌ها علیه رئیس‌جمهور این کشور از سمتش استعفا داد.

او پیش از این در اولین مصاحبه بعد از خروج از کشورش و حضور در مکزیک گفت، آمریکا یک توطئه گر بزرگ است و در پشت پرده کودتا و خروج اجباری وی از بولیوی دست داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.