محمد عطریانفر از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره چند و چون بستن لیست در جبهه اصلاحات گفت: لیست‌های انتخاباتی در در شهرستان‌هایی که تک نماینده هستند و مناسبات قومی و محلی در آنجا حاکم است، با بستن لیست در شهرهای بزرگ متفاوت است که در این رابطه نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ درصد از حوزه‌های انتخابیه تک نماینده هستند و در این راستا باید اصلاح‌طلبان از ظرفیت‌های خود استفاده کنند و نیروهای بومی و شایسته را در این مناطق شناسایی کنند که بتوانند آنها را معرفی کنند. البته اگر بیشتر از یک نیرو شناسایی شد باید در یک سازوکار شایسته‌گزینی از میان چند نفر بر یک گزینه مناسب اجماع کنند.

وی افزود: البته همه این اقدامات باید بعد از اعلام نظر شورای نگهبان باشد. در حال حاضر مکانیزم‌های انتخاباتی در جبهه اصلاحات در حال بررسی است تا در نهایت به یک شیوه درست دست پیدا کنیم که هم از حمایت آقای خاتمی برخوردار باشد و هم بتواند از این طریق لیست‌هایی را برای شهرهای بزرگ معرفی کنیم و چهره‌های ملی را به مردم معرفی کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره آخرین وضعیت طرح «سرا» نیز گفت: طرح سرا وضعیت نامشخصی ندارد، چرا که همان افرادی هم که از این طرح حمایت می‌کردند به ایراداتی در این طرح پی‌برده‌اند که فعلا آن را ساکت گذاشته‌اند، تا بتوانند به یک حداکثری از رفع ایرادات دست پیدا کنند.

عطریانفر در پاسخ به این سوال که این صحبت به معنای مسکوت گذاشته شدن طرح سرا است گفت: این طرح جنبه عملیاتی و اجرایی پیدا نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.