به گزارش آناتولی در روز پنجشنبه، آکار با اعلام این خبر افزود: ما از هیچ گونه مهمات یا سلاح‌های شیمیایی که بر اساس قوانین و معاهدات بین المللی ممنوع اعلام شده، استفاده نکرده و نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه از آغاز عملیات‌ پنجه در شمال عراق تاکنون ۱۵۸ تروریست پ.ک.ک از پای درآمده‌اند،‌تصریح کرد: در چارچوب عملیات چشمه صلح، منطقه‌ای به مساحت ۴۳۰۰ کیلومتر و ۶۰۰ منطقه مسکونی تحت کنترل درآمده و ایستگاه بازرسی در بزرگراه ام-۴ ایجاد شده است.

وزیر دفاع ترکیه درباره حضور نیروهای ترک در دریای اژه و مدیترانه شرقی نیز گفت: با وجود تلاش ها برای ممانعت از حضور ترکیه در دریای اژه و مدیترانه شرقی، به هیچ عنوان از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی با بیان این که آتش زدن پرچم جمهوری ترک قبرس شمالی را به شدت محکوم می‌کنیم، افزود: این حملات نژادپرستانه مانع اهتزاز ابدی پرچم جمهوری ترک قبرس شمالی در این جزیره نخواهد شد.

آکار همچنین درباره تعداد افراد اخراج شده از نیروهای مسلح ترکیه پس از کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور نیز گفت: از ۱۵ جولای ۲۰۱۶ تاکنون ۱۷ هزار و ۸۶۶ پرسنل نیروهای مسلح ترکیه از جمله ۱۵۰ ژنرال/دریادار به دلیل ارتباط با گروه تروریستی فتو اخراج شده اند.

گروه موسوم به فتو تحت رهبری فتح اله گولن که هم اکنون در آمریکا ساکن است، در سال ۲۰۱۶ یک کودتای نظامی در ترکیه را تدارک دید که این کودتا با حضور مردم و سایر نیروهای نظامی این کشور ناکام و خنثی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.