با پیش رفتن تحقیقات کنگره آمریکا برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در موضوع اوکراین‌گیت، «رودی جولیانی» وکیل ترامپ و یکی از متهمان ردیف اول این پرونده مجددا دخالت در این موضوع را رد کرد.

جولیانی شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه «بلِیز تی‌وی» گفت که هیچ نقشی در موضوع تعلیق کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین تا زمان انجام تحقیقات علیه یکی از رقبای انتخاباتی ترامپ نداشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه آیا هیچ صحبتی با دیپلمات‌های آمریکایی درخصوص تعلیق ارسال کمک نظامی به اوکراین داشته، توضیح داد:‌ «واقعیت این است که تمام مسئله کمک‌های نظامی تا زمانی که کارهای محوله خود را انجام نداده بودم، مطرح نشد. من هرگز درباره کمک‌های نظامی با آنها صحبت نکردم».

«گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، که سرنوشت استیضاح ترامپ به جلسه استماع وی در کنگره وابسته است، می‌گوید جولیانی فشارهای زیادی به اوکراین وارد آورده تا تحقیقات ضدفساد علیه خاندان بایدن را آغاز کند. 

«نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نیز درباره نقش جولیانی در سیاست‌های دولت ترامپ می‌گوید: «معتقدم که این موضوع باید به صورت بهتری مدیریت می‌شد. آنها باید وی را به عنوان نماینده ویژه معرفی می‌کردند تا همه در داخل دولت بدانند که نقش وی چه بوده است».

اواخر تابستان امسال بود که خبری به رسانه‌های آمریکایی درز کرد؛ یک افشاگر مدعی شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس با یک رهبر خارجی، اظهاراتی مطرح کرده و وعده‌هایی داده که منافع ملی آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این خبر، جرقه آتشی بود که حالا تمام کاخ سفید را در بر گرفته و به یک رسوایی تمام‌عیار برای ترامپ بدل شده است. بر اساس اطلاعاتی که بعدا منتشر شد، مشخص شد که ترامپ مرداد ماه امسال در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، تلویحا اعطای کمک‌های نظامی به اوکراین را به پیشبرد تحقیقات قضایی علیه هلدینگ اوکراینی «بوریسما» که «هانتر بایدن» یکی از اعضای هیأت مدیره آن است، مشروط کرده است.

هانتر، فرزند «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری است و اتهاماتی در مورد سوء استفاده از روابط سیاسی پدرش علیه او مطرح شده است. 

مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل دموکرات‌ها قرار دارد تلاش دارد تا روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا پیش از کریسمس تکمیل شده و وی استیضاح شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.