بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز ۳۰ آبان ماه در نوار شرقی کشور یعنی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان و بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، شرق اصفهان و شرق سمنان همچنین در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

بارندگی برای  فردا اول آذرماه برای سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان و روز شنبه ۲ آذرماه، برای سواحل دریای خزر، اردبیل و به‌صورت پراکنده برای ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روز یکشنبه ۳ آذرماه برای استان گیلان و روز دوشنبه ۴ آذرماه برای بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و گیلان پیش‌بینی می‌شود.

امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود. در بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌های خراسان جنوبی، یزد و کرمان، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و روز جمعه برای ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و فردا دریای عمان و از امروز تا روز شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. 

در این اطلاعیه درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا  کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای این روز ۸ و ۱- سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا ۲ آذرماه نیمه‌ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۶ و صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.