اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در نامه ای به معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از اعلام آمادگی این اتحادیه جهت تامین نیاز تخم مرغ برای عرضه در میادین میوه و تره بار خبر داد.

رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در نامه ای به عباس قبادی معاون بازرکانی داخلی وزارت صمت و دبیر کارگروه تنظیم بازار آورده است: پیرو نامه شماره ۹۸/۲۴۷۶ مورغ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸ و در راستای همراهی با برنامه های کارگروه تنظیم بازار، این اتحادیه آمادگی خود  و تشکل های عضو در سطح استانهای کشور را جهت تحویل تخم مرغ با قیمت مصوب به منظور عرضه در میادین میوه و تره بار اعلام می دارد.

بنابراین گزارش قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ  ساده و بدون بسته بندی ۱۶۹۰۰ تومان است که این محصول در میادین میوه و تره بار و برخی دیگر از فروشگاه ها به همین نرخ به فروش می رسد اما قیمت این محصول در بازار مصرف در برخی مغازه ها تا ۲۳ هزار تومان به فروش می رسد.

بر اساس گزارش میدانی قیمت این محصول در فروشگاهی در سعادت آباد تهران ۲۲ هزار تومان، در خیابان ولیعصر نرسیده به مطهری ۲۲.۵ هزار تومان، خیابان میزای شیرازی ۲۱ هزار تومان و در خیابان ۱۷ شهریور ۱۷.۵ تومان به فروش می رسد.

یکی خواربار فروشان خیابان میرزای شیرازی در این ارتباط می گوید: قیمت خرید هر شانه تخم مرغ برای ما به  ۱۸.۵ هزار تومان افزایش یافته است.

وی افزود: با آغاز فصل سرما قیمت تخم مرغ بالا می رود که در سال جاری نیز چنین اتفاقی افتاده است.

قیمت هر شانه تخم مرغ در ماه های گذشته و در فصل گرما تا ۱۲ هزار تومان به فروش می رسید اما با فرارسیدن فصل سرما و افزایش مصرف این محصول و از طرفی افزایش صادرات، قیمت تخم مرغ افزایش یافت و ارتباطی با اصلاح نرخ بنزین در کشور ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.