عبدالناصر همتی در پایان جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران  درباره  پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص تاثیر قیمت بنزین در رقم تورم  گفت:  یکسری بررسی ها بر اساس برآوردها بر مبنای جدول داده ها و ستانده ها و تاثیرگذاری بنزین در بخش های دیگر  انجام دادیم بر اساس اعلام همکاران من اجرای این طرح به طور مستقیم حدود ۲ و نیم درصد و با احتساب تاثیر غیر مستقیم در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: این آمار بر اساس محاسبات علمی انجام شده است

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر این آیا افزایش قیمت بنزین تاثیری در بازار ارز داشته است گفت: افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت ارز تاثیری نداشته است و بازار ارز کنترل شده است‌ من قبلاً نیز اعلام کرده‌ام که بر بازار ارز کنترل کامل داریم و از مردم نیز خواهش کرده‌ام که دارایی‌های خود را در این بازار به کار نگیرند چرا که ریسک بالایی دارد. 

همتی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی بر بازار مسلط است و از نظر ذخایر اسکناسی و ارزی شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده است. بنابراین خواهش می‌کنم اجازه دهند همین روال طبیعی را که در بازار ارز داریم و ثباتی که ایجاد شده ادامه پیدا کند و این روند کاهشی تورم که در ماه‌های گذشته داشتیم، در آینده نیز ادامه پیدا کند. با کمک مردم و تلاش‌های همکارانم در دیگر بخش‌های اقتصادی بتوانیم نتایج بهتری را شاهد باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.