به گزارش پایگاه هیل، سرهنگ آلکساندر ویندمن، متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی آمریکا، در جریان شهادتهای روز سه‌شنبه خود در کنگره خطاب به کمیته مسئول تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ، اظهارنظرهایی جنجالی را درباره گفتگوی تلفنی مناقشه‌برانگیز این رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش در ماه ژوئیه مطرح کرد که با واکنش تند کاخ سفید مواجه شد.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا به نقل از مقامهای آمریکایی گزارش کرد، آلکساندر ویندمن ظاهرا خواستار ارزیابی و تحلیل وضعیت امنیت فیزیکی و اینترنتی خود و خانواده‌اش شده و این ارزیابی در هفته‌های اخیر به اتمام رسیده است.

این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت، مقامهای حراست ارتش آمریکا، ویندمن و خانواده‌اش را ۲۴ ساعته به منظور دفع هرگونه تهدیدی علیه جان آنها زیر نظر داشته‌اند.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت: ارتش آمریکا امنیت وی را تامین خواهد کرد و فعالانه تمامی نیازهای امنیتی لازم برای او را رفع خواهد کرد.

این مقام تاکید کرد: قرار گرفتن او در معرض انظار عمومی وضعیت دشواری را به وجود آورده است. او ۲۰ سال با شرافت به کشورش خدمت کرده است و شما می‌توانید تصور کنید این وضعیت چقدر برای او و خانواده‌اش سخت است.

همچنین کیتی ترنر، یک سخنگوی ارتش آمریکا هم خاطر نشان کرد، این ارتش مشغول ارائه کمک و پشتیبانی برای ویندمن است.

او در بیانیه‌ای گفت: ارتش آمریکا عملا اتخاذ تدابیر امنیتی در قبال یک فرد را نه تایید می‌کند نه تکذیب اما با این حال ارتش در قبال سرهنگ ویندمن نیز همچون تمامی دیگر سربازانش، با مقامهای غیرنظامی به هدف محافظت مناسب از او و خانواده‌اش همکاری می‌کند.

ویندمن که کارشناس ارشد امور اوکراین درشورای امنیت ملی آمریکا است، روز سه‌شنبه در جلسه علنی مربوط به تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ نزد کمیته  اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ایراد شهادت پرداخت. او در ماه اکتبر نیز در نشستی در پشت درهای بسته و غیرعلنی خطاب به بازرسان مسئول این تحقیقات در مجلس نمایندگان شهادت داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.