بعد از حمله بامداد امروز (چهارشنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه، مقام‌های این رژیم در این خصوص صراحتاً موضع گرفتند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی – که احتمالا روزهای پایانی حضور در قدرت را طی می‌کند – مدعی شد: «قبلا صراحتا گفته بودم، هر کسی به ما آسیب بزند، ما حمله مقابله به مثل خواهیم کرد. این کاری است که دیشب در قبال اهداف نظامی ایرانی و سوری در سوریه انجام دادیم».

بعد از نتانیاهو، «نفتالی بنت» وزیر جنگ این رژیم به تهدید مستقیم ایران روی آورد و مدعی شد حتی «سران تهران نیز در امان نیستند».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» بنت با ادعای اینکه قواعد بازی در میدان نبرد تغییر کرده، گفت: «هر کسی که در روشنایی روز به اسرائیل حمله کند، شب را به سر نمی‌برد».

رجزخوانی در حالی است که عملیات راکتی چند روز پیش یک گروه مقاومت در غزه، خواب را از چشمان صهیونیست‌های ساکن جنوب فلسطین اشغالی و حتی تل‌آویو ربود و مراکز دولتی و خصوصی مدتی تعطیل شده بود.

وی در تهدیدی کم‌سابقه علیه مقامات جمهوری اسلامی نیز ادعا کرد: «پیام ما به سران ایران ساده است؛ شما دیگر در امان نیستید. زمانی که دست خود را دراز کنید، ما آن را قطع می‌کنیم».

«بنی گانتز» رهبر حزب «آبی‌وسفید» و مامور فعلی تشکیل کابینه – که تا پایان امشب برای تشکیل ائتلاف و جلوگیری از انتخابات جدید در فلسطین اشغالی وقت دارد – نیز سعی کرد از رقبای خود عقب نمانده و به تهدید محور مقاومت زبان گشود.

گانتز در ادعاهای خود گفت: «ارتش اسرائیل دیشب تلفاتی را به گروه‌های ایرانی در سوریه وارد کرد. ما باید در همه جبهه‌ها بازدارندگی خود را حفظ و تقویت کنیم».

بامداد امروز بود که چند جنگنده با تجاوز به حریم سوریه، با چند راکت حومه پایتخت (دمشق) را هدف گرفتند.

یک منبع نظامی سوری به سانا گفت: «ساعت یک و بیست دقیقه بامداد امروز، نیروی هوایی اسرائیل از دو محور جولان اشغالی و مرج عیون لبنان، اطراف شهر دمشق را با تعدادی موشک هدف گرفت که پدافند هوایی ما به شکل فشرده با آن مقابله کرد و توانست موشک‌های متخاصم را رهگیری و بیشتر آن موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف، منهدم کند». 

ارتش رژیم صهیونیستی رسماً اذعان کرد، حمله جدید به نزدیکی پایتخت سوریه که طبق اعلام دمشق دو غیرنظامی بر اثر آن جان باختند، کار این رژیم بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.