به گزارش فرانس ۲۴، دیوی هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در اظهارات خود برای برکناری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقابل کمیته تحقیقات به بلوکه این کمک‌ها اذعان کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تاخیر در ارائه کمک‌های نظامی به کی‌یف، به بلوکه کمک‌های امنیتی به لبنان اشاره کرد و گفت: این مساله تنها منحصر به اوکراین نبود. از اواخر ژوئن اطلاعاتی به دست آوردم که بر اساس آنها دو بسته حمایت امنیتی آمریکا از اوکراین و لبنان بدون هیچ توضیحی بلوکه شده‌اند. هنوز هم من دلیل این مساله را نمی‌دانم اما بهرحال میدانم مناقشاتی بر سر تاثیر این کمک‌ها وجود داشت اما باز هم جواب کامل را نمی‌دانم.

دولت ترامپ درباره این مساله هیچ توضیحی نداده است.

بلوکه کمک‌های مالی لبنان مربوط به پیش از اعتراضات این کشور است و مشخص نیست که آیا ترامپ از توقف این کمک‌ها هدفی مشابه اوکراین (گرفتن امتیاز از طرف مقابل) داشته است یا خیر؟

در نامه‌ای که به تازگی دو نماینده دموکرات برجسته برای کاخ سفید ارسال کردند، آمده است: بلوکه بدون دلیل و برای مدت نامشخص شامل بسته حمایتی لبنان به ارزش ۱۰۵ میلیون دلار که شامل خودروهای زرهی، سلاح و مهمات می‌شود باید شفاف سازی شود.

در نامه‌ای که الیوت انجل، رئیس کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا و تد داچ، رئیس کمیته فرعی امور خاورمیانه در این مجلس نوشتند، با اشاره به داعش، القاعده و گروه‌های وابسته به آنها آمده است: لبنان همچنان با خطرات جدی که نیروهای امنیتی آن را تهدید می‌کنند، مواجه است.

در این نامه تاکید شد، تقویت نیروهای مسلح لبنان در راستای منافع آمریکا و لبنان است.

این دو مقام ابراز تعجب کردند که آیا این بلوکه کمک‌ها روندی عادی است یا خیر؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.