بعد از حمله هوایی بامداد امروز (چهارشنبه) به چند پایگاه مقاومت در جنوب سوریه، ارتش رژیم صهیونیستی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ارتش این رژیم با صدور بیانیه‌ای در صفحه توئیتر رسمی خود مدعی شد جنگنده‌های اسرائیلی نیروهای ایرانی و سوری را هدف گرفته و این حمله در واکنش به شلیک راکت توسط نیروهای ایرانی به سمت جولان اشغالی انجام شده است.

در این بیانیه ادعا شده است: «ما حملات گسترده‌ای به نیروهای ایرانی و نیروهای مسلح سوری در سوریه، در پاسخ به شلیک راکت توسط نیروهای ایرانی در شب گذشته به سمت اسرائیل انجام دادیم».

ارتش رژیم صهیونیستی با هشدار به دولت سوریه مبنی بر اینکه آنها مسئول اتفاقاتی هستند که از خاک این کشور نشأت می‌گیرد، مدعی شد: «در زمان حمله ما به اهداف ایرانی و سوریه، یک سامانه پدافند موشکی سوری شلیک کرد. در نتیجه تعدادی از آتش‌بارهای ضد هوایی سوریه نابود شد... ما به عملیات علیه نیروهای ایرانی در سوریه، تا زمانی که لازم باشد ادامه می‌دهیم».

خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان» نیز به نقل از یک مقام صهیونیست نوشت: «به بیست هدف ایرانی حمله شد و شش سامانه ضد هوایی نیز نابود شد. این اهداف شامل موشک‌های زمین به هوا، پایگاه‌ها، انبارهای تسلیحاتی و سنگرهای نظامی هستند».

بامداد امروز بود که چند جنگنده با تجاوز به حریم سوریه، با چند راکت حومه پایتخت (دمشق) را هدف گرفتند. (جزئیات بیشتر)

یک منبع نظامی سوری به سانا گفت: «ساعت یک و بیست دقیقه بامداد امروز، نیروی هوایی اسرائیل از دو محور جولان اشغالی و مرج عیون لبنان، اطراف شهر دمشق را با تعدادی موشک هدف گرفت که پدافند هوایی ما به شکل فشرده با آن مقابله کرد و توانست موشک‌های متخاصم را رهگیری و بیشتر آن موشک‌ها را قبل از رسیدن به هدف، منهدم کند». 

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز گزارش داد دو شهروند سوری (غیرنظامی) در این حمله جان خود را از دست داده‌اند و یکی نفر زخمی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.