به گزارش رویترز، غنی در جمع بزرگان و مقامات در جلال آباد، شهر اصلی استان ننگرهار که در سالهای گذشته شاهد موجی از حملات انتحاری بود، گفت: در سال گذشته هیچ کس فکر نمی کرد که ما بتوانیم در برابر تروریست ها مقاومت کنیم اما امروز ما اعلام می کنیم که داعش را از بین برده ایم.

رییس جمهوری افغانستان افزود: اکنون که نیروهای داعش تسلیم شده اند، من از مقامات می خواهم که با خانواده هایشان انسان دوستانه رفتار کنند.

به گزارش رویترز، دولت کابل می گوید که در میان افراد بازداشت شده داعش اتباع بیگانه از جمله پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان ، قزاقستان و مالدیو حضور دارند.

با این حال طالبان افغانستان، که هم اکنون کنترل نیمی از کشور افغانستان را بر عهده دارد ادعای دولت کابل را تکذیب کرد و "ذبیح الله مجاهد"، سخنگوی طالبان، اعلامیه غنی را "پوچ" توصیف کرد.

بیش از 600 نیروی داعش مستقر در افغانستان در هفته های گذشته با خانواده های خود تسلیم دولت افغانستان شده اند. مقامات می گویند که حملات هوایی نیروهای افغان و نیروهای ائتلاف بین الملل، کمبود بودجه و از دست دادن روحیه این گروه را مجبور به تسلیم شدن کرده است.

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد که دو استاد دانشگاد آمریکایی کابل که از ماه اگوست (شهریور) سال ٢٠١۶ اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

"کوین کینگ" آمریکایی و "تیموتی ویکس" استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به استان زابل، در شهرستان نوبهار به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند.

"ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان نام دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.