پیشروی ارتش سوریه در مرزهای این کشور با ترکیه در چارچوب عملیات استقرار نیروهای سوری که حدود یک ماهی است همزمان با توقف درگیری‌ها در شمال سوریه آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری الاخباریه گزارش داد که ارتش سوریه با استقرار نیروهای خود در ریف منطقه «تل تمر» (شمال غربی الحسکه) به مسافت ۱۰ کیلومتر، وارد پنج نقطه جدید شده است.

بر اساس این گزارش، این پنج نقطه شامل روستاهای «الدشیشة»، «الطویلة»، «ام الخیر» و مزرعه «شویش» و مزرعه‌ای در غرب «الطویلة» می‌شود.

خبرگزاری سانا نیز تصاویر مربوط به استقرار و تثبیت مواضع نیروهای ارتش سوریه در روستاهای مزبور را منتشر کرده است.

طبق توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در ۲۲ اکتبر گذشته (۳۰ مهر) در شهر سوچی در جنوب روسیه، شبه‌نظامیان کُرد سوریه تا عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کردند و مقرر شد تا دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ترکیه روز ۹ اکتبر (۱۷ مهر) عملیات نظامی جدیدی را با هدف ادعایی، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» در شمال سوریه آغاز کرد.

این عملیات از ابتدا با مخالفت و محکومیت شدید دولت سوریه مواجه شد؛ به گونه‌ای که دمشق از آن تحت عنوان اشغالگری یاد کرد و گفت که با تمام توان، با این تجاوز مقابله خواهد کرد.

‌شبه‌نظامیان کُرد نیز پیش از این عملیات وابسته به آمریکا بودند، پس از اینکه واشنگتن با آغاز عملیات ترکیه، پشت آنان را خالی کرد، به سمت دولت سوریه رفتند و به توافقی برای استقرار نیروهای سوری در مرزهای مشترک با ترکیه دست یافتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.