«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز سه شنبه اعلام کرد هفته آینده برای دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به پاریس سفر می‌کند.

قرار است استولتنبرگ و مکرون درباره انتقادات رئیس‌جمهور فرانسه که ناتو را در حال «مرگ مغزی» توصیف کرده بود (اینجا)، گفت‌وگو کنند.

استولتنبرگ در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: «من هفته آینده به پاریس می‌روم تا با مکرون دیدار کنم و درباره پیام او و دلایلی که پشت انتقاد‌های اوست بیشتر بدانم».

مکرون پس از آنکه عدم وجود هماهنگی بین آمریکا و متحدانش‌ و تصمیم ترکیه برای عملیات یکجانبه در شمال شرقی سوریه را محکوم کرد‌، ناتو را در حال «مرگ مغزی» دانست.

استولتنبرگ انتقاد‌ها درباره نبود مشاوره سیاسی را در مسائل راهبردی رد کرد و گفت: «ناتو همواره درباره مسائل راهبردی مهم گفت‌وگو می‌کند. ما در هر نشست این کار را انجام می‌دهیم. اما ما ائتلافی متشکل از ۲۹ کشور هستیم و گاهی اوقات درباره رویکرد‌هایی که اتخاذ می‌شود، توافق نداریم».

وی افزود در روز چهارشنبه در نشست مقدماتی اجلاس لندن -که قرار است سوم و چهارم دسامبر برگزار شود- درباره انتقاد‌های فرانسه صحبت خواهد شد. در این نشست مقدماتی وزرای امور خارجه ناتو حضور خواهند داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.