بعد از جام ملت‌های امارات و شکست ایران مقابل ژاپن، خیلی از خبرنگاران که در میکسدزون منتظر بودند، تصور می‌کردند مسعود شجاعی کاپیتان ایران بعد از خروج از رختکن به صورت رسمی خداحافظی‌اش را از بازی‌های ملی اعلام کند. او از رختکن خارج شد، اما تمام پیش‌بینی‌ها را به هم زد. مسعود شجاعی گفت قصد خداحافظی ندارد و اگر مربی تیم ملی صلاح بداند دوباره دوست دارد پیراهن ایران را به تن کند.

بعد از آنکه مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران شد، شک و تردید در این زمینه وجود داشت. خیلی‌ها تصور نمی‌کردند مربی بلژیکی او را دعوت کند، اما ویلموتس این کار را کرد. قبل از بازی با عراق وقتی این بحث مطرح شد که ویلموتس شجاعی را خط بزند و دیگر دعوتش نکند، او حرف جالبی زد. ویلموتس به نزدیکانش گفت: «من کسی را خط نمی‌زنم، شجاعی خودش خداحافظی کند.» این جمله ویلموتس نشان می‌داد او چقدر محتاط است و اصلاً دوست ندارد در زمان حضور در ایران کوچکترین مشکلی برایش از این نظر به وجود بیاید.

این حرف او باعث شد برداشت‌های مختلفی از حرف‌هایش شود. عده‌ای گفتند ویلموتس چقدر محترمانه برخورد می‌کند و چقدر به بازیکنان ایرانی احترام می‌‎گذارد، مخصوصاً به بازیکنی که کاپیتان تیم ملی است. عده‌ای، اما برداشت دیگری داشتند. آن‌ها می‌گفتند او هنوز هیچ قدرتی در تیم ملی ندارد و حتی نمی‌تواند نام یک بازیکن کهنه‌کار را از لیست خط بزند.

البته این اظهار نظر ویلموتس قبل از بازی عراق بود. باید دید این مربی حالا و بعد از شکست مقابل عراق چه نظری دارد؟ آیا او همچنان این بازیکن را دعوت خواهد کرد؟ مسعود در بازی عراق اشتباه بزرگی مرتکب شد، هر چند حالا بعضی‎‌ها بگویند داور بازی اشتباه کرد. شجاعی که رسماً اعلام کرد قصد خداحافظی ندارد و حتی می‌خواهد جبران کند. هیچ بعید نیست او بعد از مشورت با ویلموتس چنین پیامی را منتشر کرده باشد. اگر واقعاً این‌طور باشد، بنابراین مسعود در فروردین ۹۹ هم برای بازی‌های ملی در لیست تیم ملی قرار می‌گیرد. اینکه او بعد از بازی عراق تصمیم به انتشار بیانیه عذرخواهی کرد و در آن نوشت می‌خواهد جبران کند، کاملاً گویای اتفاقاتی بین او و کادر فنی است. در حال حاضر جو عمومی علیه شجاعی است. خیلی‌ها می‌گویند او دیگر نباید دعوت شود. اگر ویلموتس مسعود را دعوت کند در آن صورت این مسئله ثابت خواهد شد که قدرت حتی خط زدن یک بازیکن را از لیست تیم ملی ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.