«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگو کرد.

ظریف در این تماس تلفنی با تبریک به مقاومت در پیروزی که در مقابله اخیر با اشغالگران بدست آورد گفت که عوامل پیروزی در غزه در قدرت مقاومت و وحدت آن و برتری اخلاقی بر اشغالگران نمود پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین و مقاومت قهرمان در غزه ایستاده است.

ظریف از موضع سازمان ملل درباره جنایت‌هایی که علیه غیرنظامیان در نوار غزه روی داد ابراز تاسف کرد و گفت که سازمان ملل باید موضعی متفاوت اتخاذ می‌کرد اما سازمان ملل به دلیل فشارهای آمریکا نتوانسته به وظیفه اخلاقی خود عمل کند.

هنیه نیز در این گفت‌وگو با قدردانی از تماس تلفنی ظریف از موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن تشکر کرد.

وی افزود که اشغالگران هرگز نخواهند توانست به اهداف خود در عرصه نبرد دست پیدا کنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه نیز تلفنی با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی صحبت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکوم کردن تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه، موفقیت در تحمیل آتش بس به رژیم صهیونیستی را به مردم و مقاومت فلسطین تبریک گفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.