رای الیوم به نقل از رسانه‌های مصر نوشت، عزب مخلوف، وکیل مصری دادخواست مکتوبی به حماده الصاوی، دادستان کل این کشور ارائه کرده و در آن از وی خواسته است، وزیر کشور را ملزم کند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را "عنصر نامطلوب" در مصر بداند و حکم درج نام وی در لیست‌ "افراد تحت پیگرد" این کشور را صادر کند.

وی گفته که به عنوان وکیل گروهی از کُردهای ساکن مصر این اقامه دعوی را ارائه کرده و اردوغان به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح ترکیه از تسلیحات شیمیایی که در سطح بین‌المللی ممنوع است، علیه "غیرنظامیان بی‌دفاع در شمال سوریه" استفاده کرده و صحبت بر سر استفاده از  فسفر سفید در جریان بمباران اماکن مسکونی است که در اثر آن تعدادی کشته و برخی دیگر نیز در معرض اختلالات دائمی در اثر عوارض جانبی این تسلیحات قرار گرفتند.

این وکیل مصری در ادامه افزود، اجرای قوانین انسانی در حق جنایتکاران جنگی در هر موقعیت و جایگاهی که باشند به نفع همه بشریت است. کسانی که اقامه دعوی کرده‌اند ریشه کرد داشته و روابط انسانی با قربانیان شمال شرقی سوریه دارند و بخشی از کردهای سوریه هستند و حق دارند از حقوق کشته شدگان و کسانی که حرمتشان زیر پا گذاشته شده، دفاع کنند.

ترکیه از نهم اکتبر ۲۰۱۹، عملیات نظامی "چشمه صلح" را علیه یگان‌های مدافع خلق کرد که آنها را "تروریست" می‌داند، آغاز کرده و گزارش‌هایی نیز از استفاده ارتش ترکیه از تسلیحات ممنوعه در جریان حملات هوایی منتشر شده که آنکارا آنها را تکذیب کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.