سردار موسی کمالی، سخنگوی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح در حاشیه اولین همایش ملی پنجه‌های کارآمد، سربازان ماهر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مدتی قبل سامانه سرباز ماهر به شکل آزمایشی آغاز به کار کرد اما از امروز این سامانه فعالیتش را به طور رسمی آغاز کرده و تمام امور مربوط به مهارت آموزی سربازان در پیش، حین و پس از خدمت از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان با بیان اینکه تمامی اطلاعات و موارد مربوط به سرباز ماهر و مشوق‌های این افراد در این سایت وجود دارد خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح لیستی از مهارت‌ها و توانایی‌های مورد نیاز خود را که شامل صدها مورد است در این سایت بارگذاری کرده و مشمولان سربازی می‌توانند قبل از اعزام به خدمت با ورود به این سایت از مهارت‌های مورد نیاز نیروهای مسلح با خبر شوند. همچنین می‌توانند نسبت به فراگیری آن مهارت یا تقویت مهارت مذکور در حین خدمت سربازی به عنوان سرباز ماهر فعالیت کنند.

کمالی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از مشوق‌ها و تسهیلات سرباز ماهر باید در این سامانه ثبت نام کنند، گفت: افرادی که  دارای مهارتی خاص بوده و قصد دارند تا قبل از اعزام به سربازی یا در حین خدمت از مشوق‌های مربوط به آن استفاده کنند می‌بایست حداقل شش ماه قبل از اعزام به سربازی در این سامانه ثبت نام کرده و مهارت خود را نیز اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از امروز و با ارائه مشوق‌های پیش از خدمت سرباز ماهر به ۱۰۰ دانش آموز متوسطه، ارائه مشوق به سربازان آغاز شد، گفت: به زودی و تا پایان سال این طرح تکمیل شده و دیگر مشمولان و سربازان ماهر نیز می‌توانند از مزایای سرباز ماهر در پیش، حین و پس از خدمت بهره‌مند شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.