آیت‌الله جوادی آملی امروز در پایان درس تفسیر خود در مسجد اعظم تاکید کرد: مسئولین ما واقعاً، شرعاً و عقلاً موظفند که امور را ارزیابی کنند، دقیق بفهمند که فعلاً مصلحت مملکت چیست؟ و اگر در این خصوص کوتاهی یا اشتباهی کنند واقعاً شرعاً ضامن هستند، این وظیفه آنهاست، وظیفه‌‌ای که مردم دارند همان است که دین به ما می‌ گوید: ﴿ادْفَعْ بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ السَّیئَةَ﴾ به بهترین روش جلوی اشتباهات مسئولین را بگیریم، این وظیفه ماست، آتش زدن و امثال این کارها، جز ایجاد آشوب مشکلی را حل نمی‌‌کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: نکته سوم که باید به آن توجه داشت، که هم مسئولین باید آن را ببینند و هم مردم باید آن را ببینند، این دشمن مشترکی است که برای نابودی نظام [معاذالله] صف بسته است، بنابراین وظیفه همه مسئولین این است که عالمانه و محققانه، شب و روز تلاش کنند، از اقتصاددانان مملکت مشورت بگیرند و سؤال کنند، اگر اقدامی صلاح مملکت باشد، یقیناً مردم تشخیص می‌ دهند و به انجام آن رضایت می‌‌دهند؛ نظام را با تخصص باید حفظ کرد، این به تعبیری از اوجب واجبات است.

وی تصریح کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است، اگر اقدامی محققانه، عالمانه و همراه با ﴿وَ أَمْرُهُمْ شُورَی﴾ باشد، یک اقدامی خواهد شد که به نفع همه خواهد بود و اعتراض کسی را هم در پی نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: در نتیجه مسئولین باید وظیفه ‌شان مشخص باشد، آنها ضامن هستند، اما مردم نیز شرعاً وظیفه‌ دارند که به بهترین وجه از نظام دفاع کنند چراکه دشمن مشترک در کمین است، ما از ذات اقدس الهی می‎خواهیم به برکت خون‎های پاک شهدا این نظام را سالم نگه بدارد تا دست صاحب اصلی‎اش برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.