امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای ارزیابی عملیات شبانه واکنش سریع جنگنده‌های آلرت نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید یاسینی حضور یافته بود، به طور سرزده در جمع چتربازان تیپ 55 هوابرد حاضر شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از دیدار صمیمانه با چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد، به گفت و گو با آنان پرداخت و ضمن خداقوت برای اجرای موفقیت آمیز عملیات چتر بازی، حفظ آمادگی‌های رزمی را در قالب تمرینات لازم مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار فرمانده تیم چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد، گزارشی از دقت عمل چتربازان و هماهنگی‌های کامل و دقیق با نیروی هوایی برای اجرای این عملیات مشترک ارائه کرد.

تکاوران و چتربازان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز که برای اجرای عملیات پرش چتربازی با هواپیمای هرکولوس (C۱۳۰) عازم ماموریت شده بودند، پس از انجام موفقیت آمیز این ماموریت و پرش شبانه در سواحل خلیج فارس، از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر عازم شیراز شدند.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این دیدار سرزده، فرمانده کل ارتش را همراهی کرد.

تیپ ۵۵هوابرد یکی از یگان های‌راهبردی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با تقدیم دو هزار و ۳۵۰ شهید و ۱۲ هزار و ۷۰۰ جانباز و یک هزار و ۱۶۷ آزاده سرافراز و اعزام ۵۵ هزار رزمنده در این عرصه پرافتخار، سابقه‌ای بی‌بدیل و درخشان از خود بر جای گذاشته است.

در حال حاضر این تیپ در زمره یکی از یگان‌های واکنش سریع در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که تمام ماموریت ها و الزامات تاکتیکی و ذاتی خود در راستای ارتقاء آمادگی رزمی در قالب پرش‌های تاکتیکی، فصلی و پرش‌های روی آب را روزانه و شبانه به صورت اتوماتیک و آزاد انجام می‌دهد.

این تیپ با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در راستای برنامه ریزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و همچنین رونق تولید، از تمام چترهای تولیدی خود در اجرای رزمایش‌ها و تمرینات متعدد به شکل مطلوب استفاده می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.