به گزارش آناتولی در روز شنبه، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه این مطلب را پس از نشست کمیته دیده‌بانی خشونت علیه زنان در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد.

وی افزود: یک تروریست آمریکایی که در مرز ترکیه-یونان گیر بلاتکلیف بود، دقایقی پیش از طریق فرودگاه استانبول به بازگردانده شد. وی به گروه تروریستی وی اشاره نکرد.

وزیر کشور ترکیه در پاسخ به پرسشی درباره دستگیری یکی از افراد بسیار نزدیک به ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش نیز گفت: "فقط می توانم بگویم که او مسئول چند بمب‌گذاری مهم در اروپا و ترکیه بوده است. بازجویی از وی ادامه دارد".

سویلو همچنین درباره روند اخراج اعضای داعش از ترکیه نیز اظهار داشت: "دو تروریست آلمانی‌تبار نیز به کشورشان بازگردانده شدند. امروز در مجموع ۳ تروریست خارجی از ترکیه اخراج شدند".

وزیر کشور ترکیه در مورد مرگ مشکوک جیمز گوستاف ادوارد موسوریر جاسوس انگلیسی در استانبول نیز گفت: "تحقیقات فشرده‌ در این زمینه انجام می‌شود. اطلاعات دقیقی در این زمینه به مقامات انگلستان ارائه کرده‌ایم".

گفتنی است سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که روند بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی به کشورهای‌شان روز دوشنبه ۱۱ نوامبر آغاز خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.