بارش برف در برخی نقاط به‌خصوص در ارتفاعات و شمال استان سمنان، این مناطق را سفیدپوش کرد و در عین حال، سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شد.

بارش برف در برخی محورهای ارتباطی استان سمنان به‌ویژه در مناطق روستایی شمال استان و مرز استان‌های سمنان با مازندران و گلستان، سبب شد تا شاهد کندی در تردد خودروها و انسداد برخی محورهای استان باشیم.

روز پرکار راهداران

بارش نخستین برف پاییزی، راهداران را نیز به میدان آورد و سبب شد تا آنها روز پرکاری را تجربه کنند.

احساس منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنانبا اشاره به بارش نخستین برف پاییزی در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر گفت: برف در محورهای فولادمحله، چاشم، پشتکوه و مهدی‌شهر و برخی روستاهای شهرستان شاهرود گزارش شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه در محورهای برف‌گیر این استان تردد با زنجیر چرخ انجام می‌شود، گفت: راهداران استان و راهداری‌ها فعال هستند و به‌سرعت نسبت به پاک‌سازی جاده‌ها از برف و بوران اقدام می‌کنند.

نجات دانشجویان گرفتار

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز در سمنان از انجام عملیات نجات خودروهای گرفتار در برف در برخی مناطق این استان خبر داد.

مظفر محمدخانی بیان کرد: عملیات نجات خودروهای گرفتار در برف در محور شاهرود به آزادشهر انجام شد. مأموریت در محدوده منطقه تپه زینی به سمت پموچال صورت گرفت.

۴ نفر دانشجوی گرفتار در برف در محور شیرین‌آباد نجات یافتند

وی تصریح کرد: در این عملیات، چهار نفر دانشجوی گرفتار در برف در محور شیرین‌آباد و به دنبال آن نجات پنج نفر در محدوده دالان بلوط نجات یافتند.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اضافه کرد: پایگاه امداد کوهستان جنگل ابر با 6 نفر از نیروهای عملیاتی خود در این حوادث به مردم خدمات‌رسانی کردند.

انسداد جاده کیاسر- سمنان

تقی کبیری، رئیس پلیس راه استان سمنان هم گفت: با درخواست پلیس راه استان مازندران و به علت بارش برف و کولاک و لغزندگی جاده در مسیر کیاسر-سمنان محدوده تلمادره، این جاده در هر دو مسیر رفت و برگشت تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون وضع تردد در همه محورهای استان سمنان عادی و روان است؛ اما رانندگان باید مراقب باشند.

هم‌اکنون وضع تردد در همه محورهای استان سمنان عادی و روان است

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: مسافران در صورت الزام به مسافرت‌های زمستانی، وسایل گرم، سوخت کافی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 

برف در محور فیروزکوه

بارش برف پاییزی، بخش‌هایی از جاده سمنان- فیروزکوه را هم سفیدپوش کرد. تصاویر زیر از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهدای فولاد محله در این محور حجم بارش را نشان می‌دهد.

گشت در مسیرهای برفی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان و رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مهدی‌شهر نیز امروز از محور شهمیرزاد- فولادمحله و محور شلی- هیکو در منطقه پشتکوه بازدید کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مهندس معاون راهداری این اداره کل هم از راهدارخانه آهوان در جاده تهران- مشهد بازدید کردند.

تیم گشت راهداری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان دامغان در محور دامغان- گلوگاه حضور دارد. حضور تیم گشت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در محور فولادمحله نیز گزارش شده است.

مراقب باشید

پیش‌بینی بارش سنگین باران و برف در روزهای آتی برای استان‌های شمالی مرکزی و حتی جنوبی کشور انجام شده است.

مسؤولان از مردم خواسته‌اند تا از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و قبل از سفر برای اطلاع از آخرین وضع راه‌ها به ۱۴۱ مراجعه کنند.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند

با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.