هر سال در فصل پاییز و زمستان دمای هوای شهرهای مختلف ایران از جمله تهران در برهه‌هایی به زیر صفر می‌رسد و مردم کشورمان پدیده‌های جوی مختلفی مثل  برف، باران و تگرگ را در این روزها تجربه می‌کنند. اما یکی از مشکلاتی که این آب و هوای سرد به دنبال دارد کم شدن عمر باتری و تاثیر سرما بر باتری گوشی هاست.

اگر در شهر شما هم در برهه ای دما نزدیک به صفر رسیده باشد حتما متوجه شده اید که باتری موبایل‌تان در آن روز بخصوص مانند همیشه دوام نیاورده و حتی در مواردی بی آنکه استفاده‌ای کرده باشید میزان شارژ باقی مانده‌تان کم شده و موبایلتان به یکباره خاموش شده باشد.

تاثیر سرما بر باتری گوشی دلیلی کاملا علمی دارد؛ کلیه باتری‌های مورد استفاده در موبایل، ‌خواه از نوع لیتیوم-یونی و خواه پلیمر لیتیوم یونی مجموعه‌ای از صفحات فلزی را در خود دارند که به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند؛ در میانه این صفحات نیز مقداری مایع شیمیایی ذخیره شده. زمانی که باتری موبایل شما شارژ می شود صفحات فلزی منفی آن (که آنود خوانده می‌شوند) با الکترون ها و صفحات مثبت یا کاتد با یون های مثبت پر م‌ شوند و در ادامه با حرکت یون های مثبت و منفی به سمت جهت های مخالف انرژی مورد نیاز موبایل برای کار کردن تامین می‌شود. اما دماهای به شدت گرم یا سرد موازنه میان این دو را بر هم میزند.

 برای جلوگیری از تاثیر سرما بر باتری گوشی چه کنیم؟

۱-  مود  ‌Battery Saving را فعال کنید.

۲- گوشی خود را گرم نگه دارید.  حتی المقدور در محیط‌های خارج از خانه گوشی را درون جیب تان نگه دارید.

۳- قرار دادن گوشی درون قاب محافظ

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.