بر اساس نظرسنجی «پانل بیس» که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، حزب محافظه کار «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در آخرین نظرسنجی فاصله خود با حزب مخالف کارگر را به ۱۳ درصد رساند.

به گزارش رویترز، در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در انگلیس باقی مانده در آخرین نظرسنجی حزب محافظه‌کار توانست ۴۳ درصد آرای مردم را به خود اختصاص دهد که در مقایسه با نظرسنجی هفته پیش ۳ درصد بیشتر بوده است. حزب کارگر نیز توانسته است تا ۳۰ درصد آرای مردم را بدست بیاورد که نسبت به هفته پیش بدون تغییر باقی مانده است.

این نظرسنجی از ۱۰۲۱ نفر و در روزهای ۱۳ و ۱۴ نوامبر (۲۲ و ۲۳ آبان) انجام شده است.

تلاش جانسون برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ ۳۱ اکتبر (۹ آبان) با رأی منفی پارلمان شکست خورد و پارلمان او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای بروکسل را تمدید کند. پارلمان تنها به کلیات این توافق رأی مثبت داد و اجرای آن جهت بررسی بیشتر به ۳۱ ژانویه موکول شد.

در مقابل جانسون خواهان برگزاری انتخابات همگانی زودهنگام در انگلیس شد تا شاید بتواند با تغییر ترکیب کابینه، رأی مورد نیاز برای تصویب توافق با بروکسل درخصوص نحوه خروج از اتحادیه اروپا را کسب کند.

پیشنهاد او در پارلمان انگلیس با استقبال حزب «لیبرال دموکرات» مواجه شده و مورد تصویب قرار گرفت. قرار است این انتخابات زودهنگام در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.