سرچکو کاتانچ بعد از برتری تیمش مقابل ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نشست خبری حضور یافت و عنوان کرد: در ابتدا باید از تمام بازیکنان به خاطر این جوانمردی شان در این بازی تشکر کنم و این برد را به ملت عراق تبریک می گویم. از نتیجه به دست آمده خوشحالم.

وی ادامه داد: مردم عراق در چنین شرایطی مستحق پیروزی بودند و امیدواریم این برد باعث خوشحالی آنها شده باشد. من از برد خوشحالم ولی از الان به فکر بازی بعدی مان مقابل بحرین هستم تا با تمرکز در آن بازی نیز به پیروزی برسیم. مهمترین چیز کار و تلاش در هر بازی است.

سرمربی عراق با اشاره به انتقادهایی که از خودش طی روزهای گذشته شده بود، تاکید کرد: می دانیم در این بازی نتیجه بسیار مهم بود ولی افراد نباید بعد از یک بازی بگویند که مربی خوب یا بد است. اگر ما در این بازی خوب بازی می کردیم و می باختیم نشان از بدی مربی نیست. از بازیکنان می خواهم تنها روی بازی ها تمرکز کنند.

کاتانچ درباره حساسیت بازی ایران و عراق از گذشته تاکنون بیان کرد: از حساسیت دربی ایران و عراق در آسیا آگاهی داشتم به همین خاطر سعی کردم به بازیکنانم بگویم که تنها روی بازی تمرکز کنند و از هر گونه حاشیه سازی دوری کنند. کار کردن در این منطقه واقعا سخت است چون مربی از هر لحاظ زیرفشار زیاد است و کار طاقت فرسایی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.