محسن هاشمی عصر پنجشنبه در سومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی استان اردبیل افزود: ما می‌توانیم مثل سال ۹۲ در این دوره از انتخابات هم نتیجه را به نفع اصلاح‌طلبان رقم بزنیم، هرچند مشکلات عدیده‌ای پیش رو داریم ولی با تعامل و یکدلی می‌توان سرنوشت انتخابات را به نفع اصلاح‌طلبان رقم زد.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس وضعیت اصلاح‌طلبان مطلوب پیش‌بینی شده، افزود:در سال ۹۲ با ائتلاف گروه‌های اصلاح طلب، آنها به قدرت بازگشتند و در سال ۹۶ هم حماسه دیگری آفریده شد.

او اضافه کرد: اینک در یازدهیمن دوره انتخابات نیز تلاش بر این است با هماهنگی و انسجام پیروزی را نصیب جریان اصلاحات کنیم هرچند نارضایتی در بین مردم مشهود است، اما می‌بایست با تشریح وضعیت و بیان واقعیت‌ها  مردم را  به صحنه آورد.

وی افزود: شرایط موجود را می‌توان از سربالایی به سمت سراشیبی تغییر مسیر داد، امروزه به مدد شبکه‌های اجتماعی هر شهروند تبدیل به رسانه شده و ما می‌تواینم از این وضعیت خارج شویم .

هاشمی در ادامه بیان کرد: این سخن گزافی است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در بطن جامعه حفظ نشوند نیروها به سمت اصولگرایان سوق پیدا می‌کنند، چنین حرف و استدلال منطقی نیست چرا که معتقدیم تضعیف این جریان منجر به تقویت جریان اصولگرا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ما دنبال تکوین احزاب هستیم، افزود: اگر اجازه تقویت احزاب به فعالان سیاسی داده نشود دموکراسی منظم شکل نمی‌گیرد، باید نظام به فکر تکوین احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب باشد چرا که حضور فعال این دو جبهه سبب می‌شود "شعار اصولگرا، اصلاح طلب دیگر تمام ماجرا" رنگ ببازد.

وی بابیان اینکه احزاب اصلاح‌طلب باید عملگرایی و واقع گرایی را سرلوحه برنامه خود قرار دهند، افزود: رفتارهای عملگرایی و واقع‌گرایی سبب جلوگیری از حاشیه سازی‌ها شده و موجب تقویت فعالیت‌ها خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.