به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، ارتش رژیم صهیونیستی ساعت هفت صبح امروز به وقت محلی دستورالعمل‌هایی را برای فرماندهی جبهه داخلی خود صادر کرد که بر اساس آنها، باید پس از ارزیابی وضعیت موجود توسط مسؤولان محلی و دفاتر دولتی، شهروندان اسرائیلی در منطقه غلاف غزه به روال عادی زندگی‌ خود بازگردند.

طبق این دستورالعمل‌ها، تمامی محدودیت‌ها در سایر مناطق اراضی اشغالی برچیده شدند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه طرح "کمربند سیاه" برای هدف قرار دادن رهبران برجسته جهاد اسلامی پایان یافت، مدعی شد: در این عملیات ارتش اسرائیل در دو روز به تمامی اهداف خود دست یافته و ضربه سختی را به جهاد اسلامی وارد کرد.

ادرعی مدعی شد: (در این عملیات) ضربه بزرگی به ساختار رهبری و فرماندهی جهاد اسلامی وارد شد که آغاز آن ترور بهاء ابوالعطا، مسؤول بیشتر عملیات‌های راکتی چند ماه گذشته از غزه بود.

وی ادعا کرد: ارتش اسرائیل در این حملات بر پتانسیل‌های اطلاعاتی و عملیاتی اعتماد کرد که به منزله ضربه‌ای علیه توانمندی‌های محوری جهاد اسلامی از جمله انبارهای تولید سلاح، انبارهای مهمات، مجتمع‌های نظامی و آموزشی، قایق‌های یگان دریایی و ورودی‌های تونل‌ها و نیز اتاق‌های عملیات‌ بودند.

ادرعی در ادامه تاکید کرد، ارتش رژیم صهیونیستی جهت آمادگی برای مقابله با احتمالات مختلف در حالت آماده‌باش باقی می‌ماند و طبق نیاز برای حالات دفاعی و هجومی آماده است.

اسکای نیوز گزارش داد، دولت اسرائیل تصمیم گرفت گذرگاه تجاری کرم ابو سالم مشترک با غزه را از روز یکشنبه بازگشایی کند.

رژیم صهیونیستی و جهاد اسلامی فلسطین به توافقی برای آتش‌بس در غزه از صبح امروز (پنج‌شنبه) با نظارت مصر دست یافتند.

چند ساعت بعد از این آتش‌بس رژیم صهیونیستی مدعی شلیک پنج موشک از غزه شد و گفت، در اطراف غزه به حالت آماده باش درآمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.