حجت‌الاسلام حسن روحانی در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی که صبح امروز(پنجشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه موضوعی که در دستور کار این کنفرانس قرار گرفته یکی از مهمترین موضوعات جهان اسلام است، اظهار کرد: مهمترین طراحی که علیه ما مسلمانان طراحی کردند تردید نسبت به موضوع قدرت هایی است که با جهان اسلام دشمنی دیرین دارند، همه تلاش ها بر این مبنا بوده که ما فراموش کنیم غرب و آمریکا در طول سالیان دراز چه جنایت‌هایی بر دنیای اسلام روا داشته است.

رئیس‌جمهور افزود: همه تلاش ها بر این مبناست که فراموش کنیم سرزمین فلسطین توسط گروهی اشغالگر به تصرف درآمده است و از یاد ببریم که میلیون‌ها فلسطینی در منطقه و جهان آواره هستند و از اهمیت آن کاسته شود که مردم فلسطین به سرزمین مادری خود بازگردند.

وی افزود: البته آنها در این مسیر توفیقاتی بدست آوردند اما خوشبختانه به اهداف شوم خود نرسیدند. آنها می‌خواستند اسرائیل یک کشور عادی و معمولی و مورد پذیرش مردم منطقه و حتی فلسطینیان قرار بگیرد. حتی رژیم جدید آمریکا تلاش کرد که موضوع فلسطین را با پول معامله کند و آن را به عنوان معامله قرن نامید حتی تلاش کردند که قدس شریف را پایتخت اشغالگران قرار دهند اما در این راستا توفیقی بدست نیاوردند.


 اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.