چند روز پس از آن اتهام‌زنی‌های اولیه و در شرایطی که بالاخره آرامشی نسبی به فضای کشور بازگشته، حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد، گمانه‌هایی را درباره مرتبطان با این کانال تلگرامی مطرح کرده است. هر چند که جملاتی که امام جمعه مشهد به زبان آورده، دیگر با شک و تردید نیست و مشخصا تاکید کرده که کسانی این اطلاعات را ارایه کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفته است که در اطلاعاتی که پس از جریان دستگیری مدیر کانال آمدنیوز به او ارایه داده‌اند، مشخص شده که «بیشتر اطلاعات را از همین شهر مشهد به او (زم) می‌دادند.» او این ادعا را بیستم مهر ماه و در دیدار با مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد و در دفترش مطرح کرد.

علم‌الهدی در این دیدار، نکته دیگری را هم مطرح کرده و گفته بود که «چندی پیش در نزدیکی دفتر بنده در یکی از همین هتل‌ها، یک تیم تروریستی خطرناک را دستگیر کردند» و از حاضران جلسه خواسته بود تا در اجرای برنامه‌های امنیتی با حوصله‌تر باشند تا چالشی برای شهر ایجاد نشود.

اما روز گذشته دادستان مشهد و رییس‌کل دادگستری خراسان‌رضوی هر دوی این موارد را تکذیب کرد. غلامعلی صادقی  اعلام کرد که «در ارتباط با روح‌الله زم کسی در مشهد دستگیر نشده است» چراکه اساسا در زمینه ارتباط و همکاری با روح‌الله زم و درز اطلاعات به او از مشهد، هیچ‌گونه دستگیری و تشکیل پرونده‌ای در کار نبوده است.

صادقی همچنین درباره اظهارات امام جمعه مشهد مبنی بر دستگیری تیم تروریستی در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی، توضیح داد: «این مطلب را مراجع رسمی اعلام نکردند، آنچه ما مطلع شدیم ظاهرا تعدادی از هتلداران به مناسبتی خدمت امام جمعه بودند و ایشان توصیه‌هایی به‌طور کلی به آنها داشتند و برداشت خبرنگار بوده که از فرمایشات ایشان این‌طور برداشت کرده که یک گروه تروریستی در اطراف دفترامام جمعه دستگیر شده‌اند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.