وزارت دفاع دولت و ستاد کل نیروهای مسلح مستعفی یمن طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای مسلح تحت امر این دولت در استان مأرب (مرکز یمن) در پی حمله موشکی خبر داد.

وزارت دفاع دولت «منصور هادی» چهارشنبه (۲۲ آبان) اعلام کرد که در حمله «موشکی [انصارالله] حوثی» به ساختمان فرماندهی عملیات مشترک در اردوگاه «صحن الجن»، شش تن از نیروهای مسلح این دولت کشته شده‌اند که سه تن از آن‌ها درجه سرتیپی داشتند.

بر اساس این بیانیه، سرتیپ «سعید الشماحی»، مسئول آموزش‌ عملیات مشترک وزارت دفاع، سرتیپ ستاد «عبدالرقیب الصیادی»، فرمانده اردوگاه آموزشی و سرتیپ ستاد «نصر علی الصباحی»، کشته شده‌اند و شماری نیز زخمی شده‌اند.

حمله موشکی به هنگام رژه نیروهای دولت هادی در اردوگاه مذکور صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری سبا (متعلق به دولت هادی)، وزارت دفاع دولت مستعفی گفته است که این گونه حملات، منجر به تضعیف عزم و اراده نیروهای این دولت نخواهد شد.

رسانه‌های یمنی بعد از ظهر امروز از حمله موشکی به مقر وزارت دفاع دولت هادی در استان مأرب خبر دادند. این حمله زمانی رخ داد که «محمد المقدشی»، وزیر دفاع دولت مذکور در داخل این مقر بود. با وجود اینکه دولت هادی مدعی شده است که جنبش انصارالله یمن مسئول این حمله است، ولی این جنبش برخلاف عادت همیشگی، مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.