به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد که اقدام و تصویب قانون جدید اتحادیه اروپا باعث تشویق جنبش بی دی سی (جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل) می شود.

کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت این رژیم با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیونها آواره فلسطینی است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که واشنگتن به طور واضح با هرگونه تلاش برای فشار اقتصادی، منزوی کردن و یا غیرقانونی شمردن اسرائیل مخالف است.

دیوان دادگستری اروپا روز سه شنبه با صدور حکمی بی‌سابقه، استفاده کشورهای این قاره از برچسب «ساخت سرزمین‌های اشغالی» را برای محصولات تولید شده توسط رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی اجباری کرد.

این نهاد قضایی اروپایی استفاده از برچسب «ساخت اسرائیل» برای این محصولات را ممنوع اعلام و تاکید کرد که برچسب یک محصول باید نشانگر «قلمرو و مبدا» آن باشد.

سرزمین‌های اشغالی، به مجموع مناطقی شامل کرانه باختری رود اردن و نوار غزه و بیت‌المقدس شرقی اطلاق می‌شود که رژیم صهیونیتستی پس از آغاز جنگ با اعراب در سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود درآورد. هرچند که این رژیم با شهرک‌سازی همچنان سعی دارد مناطق فلسطینی‌نشین سرزمین‌های اشغالی را از شهروندان عرب تخلیه و شهروندان این رژیم را که عمدتا یهودی هستند، جایگزین آنها کند. جامعۀ جهانی بارها مخالفت خود را با این شهرک‌سازی‌ها اعلام کرده است.

طبق آمارهای رسمی، اکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی اسکان یافته‌اند که ۱۰ درصد از کل جمعیت رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.