رسانه های پاکستان لحظاتی پیش با انعکاس نشست خبری زنده «فروغ نسیم» وزیر دادگستری پاکستان و «شهزاد اکبر» دستیار نخست وزیر در امور حقوقی اعلام کردند: دولت با خروج نواز شریف از کشور برای چهار هفته موافقت کرده است.

وزیر دادگستری پاکستان اعلام کرد: نام نخست وزیر سابق پاکستان از فهرست افراد ممنوع الخروجی حذف نشده است بلکه دولت فقط با سفر نواز شریف به خارج آن هم فقط برای یکبار، موافقت کرده است.

وی افزود: «شهباز شریف» برادر نواز شریف (و رئیس حزب مسلم لیگ نواز) می تواند با تحویل سفته ضمانت به مبلغ هفت میلیارد روپیه (حدود ۴۵ میلیون دلار) زمینه خروج نخست وزیر سابق پاکستان برای معالجه به خارج را فراهم کند.

وی تاکید کرد: نواز شریف باید پس از مدت اعلام شده به پاکستان بازگردد البته در صورت طولانی شدن مراحل معالجه وی قادر است برای تمدید مهلت مراجعه به کشور اقدام کند.

دادگاه عالی پاکستان هفتم آبانماه امسال دستور آزادی نواز شریف را به مدت ۸ هفته برای مشکلات سلامتی صادر کرد.

خانواده شریف در چندین پرونده فساد، متهم به پولشویی، فرار مالیاتی و مخفی کردن دارایی‌های خارجی هستند. دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۱۷ نواز شریف را که در آن زمان نخست‌وزیر بود، از مقام خود خلع و دستور پیگیری پرونده‌های فساد وی را صادر کرد.

نواز شریف در سال ۲۰۱۸ محکوم به هفت سال حبس و پرداخت ۱.۵ میلیارد روپیه و ۲۵ میلیون دلار در پرونده فساد مالی موسوم به «العزیزیه» شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.