سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره تمهیدات نیروی انتظامی برای انتخابات آینده مجلس، اظهار داشت: یکی از چهار مرجع پاسخگویی به استعلامات شورای نگهبان، نیروی انتظامی است و خوشبختانه ما به دلیل تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، در یکجا پاسخگو به شورای نگهبان هستیم که پیش‌تر این استعلامات از آگاهی، پلیس مواد مخدر، پلیس امنیت و اینترپل بود و در این راستا تحقیقات در مورد کسانی که احتمال می‌دادیم نامزد شوند را شروع ‌کرده‌ایم و نتایج اعلام خواهد شد.

وی به امنیت حوزه های انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: تامین امنیت این حوزه ها، امانتی در دست ماست، برهمین اساس با برنامه‌ریزی دقیق و اطلس تهیه‌شده از اتفاقات گذشته، با آرامش کامل انتخابات برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه امنیت انتخابات، خط قرمز ناجاست و در بحث حفاظت از این امانت، با کسی تعارف نداریم، بیان کرد: پیش‌بینی ما این است، انتخابات آرامی داشته باشیم البته تمام استان‌ها و شهرستان‌ها آماده همکاری با دفاتر نظارت شورای نگهبان هستند و این هماهنگی‌ها بیشتر خواهد شد البته اولویت اول، استفاده از نیروهای انتظامی خود استان‌هاست و اگر در حوزه‌ای کمبود نیرو داشته باشیم با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از دیگر نیروها استفاده می‌شود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد قطعاً از نیروهای خودمان استفاده می‌کنیم و اصولاً افرادی هستند که تجربه حضور در انتخابات را داشته‌اند، امسال نیز آموزش‌های لازم را بیش‌تر از گذشته فرا گرفته اند و با آمادگی کامل در خدمت هستند.

فرمانده ناجا گفت: تعداد افرادی که برای هر شعبه مشخص می‌شود، بستگی به شعبه دارد و قطعاً از بیش از۱۵۰ هزار نفر از نیروهای خود استفاده خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.