یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت: ما عمیقا نگران تشدید تنش‌ها در غزه هستیم. انگلیس شلیک موشک به سمت غیرنظامیان را محکوم می‌کند زیرا این اقدام غیرقانونی و غیر قابل توجیه است.

وی افزود: از همه طرف‌ها می خواهیم در راستای کاهش فوری تنش‌ها اقدام و از تلاش‌های سازمان ملل متحد و مصر برای رسیدن به این هدف حمایت کنند.

دور تازه تنش ها بین اسراییل و گروه های مقاومت روز گذشته(سه شنبه) در پی ترور «بهاء ابو العطا» فرمانده سپاه القدس جهاد اسلامی و بمباران خانه یکی از فرماندهان این گروه در دمشق پایتخت سوریه آغاز شده است.

حملات موشکی از سوی دو طرف امروز در حالی ادامه یافت که روز گذشته حدود ۲۲۰ موشک از غزه به سمت جنوب و مناطق مرکزی سرزمین های اشغالی شلیک شد.

گردان های القدس و مجاهدین نیز در بیانیه ای مشترک شلیک ۲۰ راکت را در روز چهارشنبه به سمت مناطق اشکلون و سدروت اعلام کردند.

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه تاکنون ۵۰ زخمی و ۱۶ شهید در پی داشت که پنچ نفر از آنان غیر نظامی بودند.

انگلیس هفته گذشته نیز با صدور بیانیه ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی کرانه باختری را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقانونی خواند. 

بر اساس گزارش گروه صلح اکنون، اکنون ۲۵۳ شهرک توسط صهیونیست ها در کرانه باختری ایجاد شده که در نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوبه ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.