سرهنگ «مرتضی‌ ابوطالبی» در این رابطه اظهار کرد: یکی از مدیران کارخانه‌های استان با طرح شکایت از طریق مراجع قضایی با در دست داشتن شکوائیه‌ای به این پلیس مراجعه، درخواست خود را مبنی بر اینکه شخصی حساب کاربری اینستاگرامش را هک کرده و به تمامی مخاطبین اعم از فامیل، دوست و همکار پیام داده و به بهانه حضور در بیمارستان برای عمل فرزند و کسری پول از مخاطبان درخواست وجه کرده و در کل مبلغ ۱۳۵ میلیون تومان اخاذی کرده است، را ارائه داد.

وی افزود: قبل از آنکه حساب اینستاگرامی‌تان به خطر بیافتد به فکر امنیت آن باشید و با ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای خود امنیت شبکه‌های اجتماعی خود را بالا برده تا سد راه کلاهبرداران گردد.

رییس پلیس فتا یزد در توصیه به کاربران برای رمزگزاری در اکانت‌های خود، گفت: تأیید هویت دو عاملی به دلیل افزایش هرساله‌ی سرقت رمز عبور و هویت افراد، از اهمیت فراوانی برخوردار است، بنابراین کاربران عزیز باید نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود توجه بیشتری داشته باشند.

ابوطالبی ادامه داد: بسیاری از اپلیکیشن‌ها هنگام نصب، از شما اجازه دسترسی به اطلاعات برنامه‌های دیگر همانند دوربین، مخاطبین، نقشه یا حتی اینستاگرام را می‌خواهند و بدیهی است که هر قدر برنامه‌های بیشتری را برای این کار آزاد بگذارید، بیشتر در معرض خطر هک اینستاگرام هستید.

وی تصریح کرد: رمز عبور خود را ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ قرار دهید. رمز عبور بالای ۱۶ کاراکتر قوی‌ترین پسوردها به حساب می آید توجه داشته باشید یک کلمه عبور ایده‌آل، حداقل از ۱۰ کاراکتر شامل اعداد، علامت‌ها و حروف بزرگ و کوچک تشکیل شده و کلمات عبوری همانند یک تا ۹ یا مثلاً ردیف اول حروف صفحه کلید، اولین گزینه‌هایی هستند که یک هکر حرفه‌ای برای نفوذ به اکانت از آن‌ها استفاده می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر، عدم ارتباط کلمه عبور با شخص شما است. فراموش نکنیم هکرها، ما و عزیزانمان را زیر نظر دارند، اغلب نام دوستان، همسر یا فرزندان ما را می‌دانند و از آن برای هک اینستاگرام استفاده می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.