هیئت وزیران، این تصمیم را با توجه به نقش مؤثر سد نرماب گلستان در کاهش اثرات مخرب سیل حوزه گرگانرود و جلوگیری از وقوع خسارات احتمالی در پایین دست این سد و هم‌چنین جابجایی روستای جنگل ده بالا و استملاک اراضی به لحاظ نقش این اقدام در پیشگیری از سیل های آتی و حوادث غیرمترقبه اتخاذ کرد.

 

 تصویب لایحه موافقت‌نامه تطبیق شرایط یکپارچه معاینه فنی ادواری وسایل نقلیه چرخدار

دولت هم‌چنین، به منظور یکپارچه سازی مقررات ناظر بر تولید و تردد وسایل نقلیه با هدف کاهش خطرات ناشی از احتمال سوانح رانندگی و آلودگی های زیست محیطی، «لایحه موافقتنامه تطبیق شرایط یکپارچه معاینه فنی ادواری وسایل نقلیه چرخدار و شناسایی متقابل این بازرسی ها» را به تصویب رساند.

به موجب این موافقت‌نامه، طرف­ های متعاهد باید مقرراتی برای معاینات فنی ادواری وسایل نقلیه چرخدار ثبت شده یا بکار گرفته شده در قلمرو خود ایجاد کرده و متقابلاً باید بازرسی‌هایی را که طبق آن مقررات انجام شده‌اند، به رسمیت بشناسند.

 

 تصویب ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان داراب

هیئت وزیران در ادامه جلسه، با دایر نمودن فرمانداری ویژه در شهرستان داراب واقع در استان فارس موافقت کرد.

 

تخصیص اعتبار برای تأمین تجهیزات الکترونیکی احراز هویت در شعب اخذ رأی

با تصویب دولت، اعتبار مورد نیاز برای تأمین تجهیزات الکترونیکی احراز هویت در تمامی شعب اخذ رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور اختصاص یافت.

 

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیئت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح های مذکور تعیین کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.