«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پس از دیدار سه جانبه وزیران خارجه تروئیکای اروپایی گفت: ما در مورد ایران، سوریه و ترکیه گفت وگو کردیم و کوشیدیم به موضع مشترکی در مورد تمامی این مسائل برسیم.

وی در مصاحبه با شبکه رادیوتلویزیون غرب آلمان (WDR) افزود: همچنین در مورد این که مسائل در مورد ایران و توافق هسته ای این کشور چگونه ادامه خواهد یافت، با نگاهی انتقادی به وضعیت کنونی و اینکه در برابر ایران چه موضعی باید اتخاذ کنیم، گفت وگو کردیم.

به گفته وزیر خارجه آلمان، اروپا می خواهد همچنان برجام را حفظ کند چرا که بر این باور است داشتن یک توافق نیم بند بهتر از نداشتن هیچ توافقی است.

وی با اشاره به آنچه که که ایران خارج از انتظارات اروپایی ها انجام داده نیز گفت: ما در این مورد که طی روزها و هفته های آینده چه پاسخی به اقدام این کشور بدهیم تبادل نظر کردیم.

وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه موسوم به تروئیکای اروپایی امروز (سه شنبه) برای بررسی مواضع خود در قبال تحولات اخیر خاورمیانه از جمله بحران سوریه، حمله ترکیه به شمال این کشور و گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران در پاریس تشکیل جلسه دادند.

هایکو ماس روز گذشته نیز در حاشیه نشست وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: «خواهان حفظ برجام هستیم، اما ایران نیز باید به آن پایبند باشد.»

ماس بدون اشاره به بی توجهی طرف های اروپایی برجام به تعهداتشان در قبال این توافق بین المللی، گفت اروپایی‌ها اقدامات ایران را با نگرانی وی اعلام کرد که سه شنبه بعد از ظهر در سفری به پاریس با همتای فرانسوی و بریتانیایی خود پیرامون ایران گفت وگوهایی خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.