«میخائیل اولیانوف» امروز سه‌شنبه  در توئیتر نوشت: ما شاهد تلاش‌های غیرمستمر برای ضربه زدن به برجام از همه راه‌های ممکن هستیم.

وی ادامه داد: آخرین نمونه از این تلاش‌ها، تحریف گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که به راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

«کرنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش گفت: این سازمان سال گذشته به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام ادامه داده است.

وی ادامه داد: آژانس به امر اطلاع رسانی برای شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحولات مربوط به پایبندی ایران به تعهداتش در برجام از جمله نصب یک سانتریفیوژ پیشرفته جدید و فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی ادامه داده است.  

فروتا سپس عنوان کرد که هم‌اکنون شورای حکام را نسبت به از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات هسته‌ای فردو مطلع کردم.  

مدیرکل موقت آژانس اضافه کرد: در نشست هفته گذشته شورای حکام، اعضاء را از کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران طبق توافق‌های پادمانی و پرتکل الحاقی آگاه ساختم.

وی افزود: اینک مهم است که ایران به سوالات آژانس به طور اساسی و قابل قبول درباره یک مکان پاسخ دهد.  

فروتا ادامه داد:‌ امیدوارم پس از نشست هفته گذشته شورای حکام، تعامل اساسی از سوی ایران به روشن شدن تمامی ابعاد این مساله منجر شود.

مدیرکل موقت آژانس تصریح کرد که این سازمان به راستی آزمایی درباره عدم انحراف مواد اظهارشده توسط ایران طبق توافق پادمانی ادامه دهد. همچنین ارزیابی‌ها درباره فقدان مواد و فعالیت‌های اظهار نشده در ایران ادامه می‌یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.