هفته گذشته در هنگام ایراد خطبه‌های نمازجمعه توسط آیت‌الله صدیقی یکی از نمازگزاران نسبت به مشکلات معیشتی و بازنشستگی خود اعتراضاتی داشت که مسئولان برگزاری نمازجمعه او را به بیرون هدایت کردند.

آیت‌الله صدیقی امروز با انتشار ویدئویی توضیحاتی درباره اتفاق رخ‌داده در نماز جمعه ارائه داد.

متن اظهارات آیت‌الله صدیقی به شرح زیر است:

در این رابطه من بنای دفاع از خودم ندارم، اما آن چه که هست را باید عرض کنم. نکته اول اینکه پرودگار متعال درباره نماز جمعه فرموده بشتابید به سوی نماز جمعه "فاسعوا الی ذکر الله " و در جای دیگر فرموده دلها با یاد خدا آرامش می‌گیرد. "الا بذکر الله تطمئن القلوب."

از اینجا معلوم می شود که نماز جمعه محل آرامش و جایی است که اگر کسی هم ناراحتی دارد وقتی به نماز جمعه می‌آید باید احساس آرامش کند. از این حیث ما اعتقاد داریم که کسانی که مشکلاتی دارند باید بتوانند مشکلاتشان را در نماز جمعه مطرح کنند. همچنین خطبه‌های نماز به منزله دو رکعت نماز است لذا باید همه بدانیم که خطبه را نباید به هم زد و باید صبر کرد تا خطبه تمام شود.

نکته بعدی اینکه زمانی که این بزرگوار صحبت می‌کرد من در جایگاه سخنرانی بودم و کسانی هم فکر کردند که وی می‌خواهد شلوغ کند و جلویش را گرفتند. خود من از اقدام این فرد ناراحت نبودم و جا داشت کسانی که که از ایشان عکس گرفتند عکسی هم از من می‌گرفتند که ببینند من دستم را بلند کردم به نشانه ابراز احساسات و علاقه و لبخندی هم به او زدم و توقع داشتم بعد نماز پیش من بیاید تا ببینم چه می‌گوید اما این اتفاق نیفتاد.

خدا می‌داند که من در آن لحظه چیز دیگری به ذهنم نرسید و گرنه من انسانی هستم که خودم وقتی در نماز جمعه شرکت می کنم در بین مردم می‌روم و مردم هم اگر حرفی دارند و چیزی می‌خواهند بیان می‌کنند و روال ما در هفته‌های پیش هم همین بود. در اینجا هم چیز بیشتری به ذهنم نرسید و اگر باید کاری بیشتر انجام می‌دادم و ندادم عذر خواهی می‌کنم و از خدا می‌خواهم که مرا ببخشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.