کوین فایگی اظهارت مارتین اسکورسیزی، کارگردان بزرگ سینمای جهان درباره فیلم‌های ابرقهرمانی و تشبیه آن‌ها به شهر بازی را تاسف آور خواند و گفت: «فکر می‌کنم من و هر فردی که در حال کار در این فیلم‌هاست عاشق سینما، فیلم و سینما رفتن و تماشای یک تجربه جمعی در سالن‌های مملو از جمعیت است.»

فایگی که از سال ۲۰۰۷ و از ابتدای فعالیت استودیو مارول کمپانی دیزنی، ریاست آن را بر عهده دارد ادامه داد: «هر فرد تعریفی متفاوت از سینما و هنر دارد. برخی معتقدند فیلم‌های مارول سینما نیست و هر کس می‌تواند نظر و عقیده خود را داشته باشد و حق دارد آن را تکرار کند اما ما همچنان به ساخت فیلم‌هایمان ادامه می‌دهیم.»

استودیو مارول تاکنون ۲۳ فیلم سینمایی اکران کرده که اولین آن «مرد آهنین» و جدیدترین آن نیز «مرد عنکبوتی، دور از خانه» (۲۰۱۹) بوده است و مجموع این فیلم‌ها تاکنون به فروش ۲۶.۸ میلیارد دلار دست یافته‌اند. 

مارتین اسکورسیزی اولین بار در گفت‌وگویی با مجله امپایر با انتقاد از دنیای سینمایی مارول و فیلم‌های ابرقهرمانی اظهار کرده بود: «سینماها را فیلم‌های ابرقهرمانی تسخیر کرده‌اند و سالن‌های سینما به پارک‌های موضوعی (شهربازی) تبدیل شده‌اند. این فیلم‌ها در حال ساخت نوع دیگری از مخاطب است که فکر می‌کند سینما این است. من این فیلم‌ها را تماشا نمی‌کنم. البته تلاش کردم اما این سینما نیست. صادقانه بگویم این فیلم‌ها هرچقدر هم خوب ساخته شوند و بازیگران در آن‌ها بهترین عملکرد خود را نیز داشته‌باشند، از نظر من شبیه به پارک‌های موضوعی هستند. این سینمای انسان‌ها نیست که در  آن برای رساندن و انتقال احساسات و عواطف و تجربه‌های روانشناختی با دیگر انسان‌ها تلاش می‌شود.»

سینماگران مهمی چون فرانسیس فورد کاپولا و کن لوچ نیز پس از آن، از اظهارات اسکورسیزی دفاع کردند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.