به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، آزار مدعی شد: شهرک سازی در کرانه باختری گامی مثبت در مسیر صلح است.

وی گفت: بازگشت یهود به یهودا و سامرا (شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری) بدبختی نیست بلکه نعمتی برای همه ساکنان منطقه است.

مشاور امنیت ملی نتانیاهو همچنین با رد درخواست ها برای تخلیه شهرک نشینان گفت: درخواست برای بیرون کردن شهرک نشینان از شهرک ها دعوت به‌ آشوب و ویرانی است.

آزار همچنین گفت که حضور جوامع یهودی در کرانه باختری فرصت و شغل ایجاد می کند و ثبات به همراه می آورد.

وی همچنین از کسانی که در کرانه باختری زندگی می کنند خواست تا با آن هایی که شهرک ها را غیر قانونی می دانند، مبارزه کنند.

بر اساس گزارش گروه «صلح اکنون»، در زمان حاضر ۲۵۳ شهرک توسط صهیونیستها در کرانه باختری ایجاد شده است.

سکونت یهودیان در شهرکهای غیرقانونی در کرانه باختری پس از اشغال این منطقه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ رفته رفته آغاز شد و تعداد شهرک نشینان، پنج سال بعد یعنی در سال ۱۹۷۲ میلادی به یکهزار و ۵۰۰ نفر رسید.

استقرار صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین پس از آن و در طول سال‌های متمادی ادامه داشت و طبق آخرین گزارش در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۳۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی سکونت داده شده اند.

اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوبه ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) است.

این قطعنامه ضمن غیرقانونی خواندن شهرک سازی در اراضی فلسطینیها از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.

با وجود قطعنامه های مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای توقف شهرک سازی ها در کرانه باختری، همچنان سیاست اشغالگری صهیونیستها ادامه دارد؛ تا جایی‌ که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان کمپین انتخابات پارلمانی، وعده الحاق بخشهایی از کرانه باختری را به سرزمینهای اشغالی داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.