آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در پستی در فیسبوک نوشت: اسرائیلی‌ها شما (بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و بنی گانتز، رهبر حزب آبی و سفید) را در صورتی که ما را به سمت برگزاری یک انتخابات دیگر آن هم صرفا به خاطر مسائل شخصی و منویات خودتان ببرید نخواهند بخشید.

 

لیبرمن کسی است که با خودداری از حمایت از دولت تحت رهبری بنیامین نتانیاهو بعد از انتخابات ماه آوریل، باعث شد که انتخابات پارلمانی چند روز پیش در رژیم صهیونیستی برگزار شود.

 

او به عنوان رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" در پستش در فیسبوک نوشت، اختلافات ایدئولوژیک بین حزب لیکود و رقیب اصلی آن  یعنی حزب آبی‌وسفید که تحت رهبری بنی گانتز است، حداقلی هستند. او به شدت از نتانیاهو به خاطر نزدیکی‌اش به ارتودوکسهای افراطی انتقاد کرده و گفت، حامیان نتانیاهو هنگامی که در انتخابات رای می‌دهند به دنبال رای دادن به مذهب نیستند.

لیبرمن عنوان کرد: برگزاری یک انتخابات دیگر این بار باعث بروز یک نتیجه دشوار نخواهد شد بلکه باعث بروز یک فاجعه سراسری و فلج اقتصادی خواهد شد که به نام شما ثبت می‌شود. من برای سال جدید عبری از شما می‌خواهم که مسئولیت‌پذیری نشان دهید و منویات و منافع شخصی خود را کنار بگذارید و دولتی تشکیل دهید که به مسائل و چالشهای پیش روی ما رسیدگی کند.

در حال حاضر رهبران این دو حزب اصلی در اسرائیل نتوانسته‌اند به رغم برگزاری مذاکراتشان به توافق برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.