النشره گزارش داد، شیخ ​تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر  امروز طی سخنرانی در جلسه افتتاحیه دور جدید پارلمان این کشور تاکید کرد: محاصره، مقاومت و ایستادگی ما را بیشتر کرد و از پیامدهای منفی آن عبور کردیم. همچنین به رغم محاصره، پیشرفت چشمگیری را در اوضاع اقتصادی قطر رقم زدیم.

وی گفت: کسری شدید در بودجه سال گذشته امسال تبدیل به بودجه مازاد شد و ما برای تحقق جهش کمی و کیفی در تولید گاز مایع در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

امیر قطر تاکید کرد، قطر از زمان آغاز بحران آمادگی خود را برای گفتگو جهت حل و فصل اختلافات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در  چارچوب منشور آن که متشکل از چهار رکن است اعلام کرده که این چهار رکن شامل احترام متقابل، منافع مشترک، عدم مداخله در سیاست خارجه و نیز عدم مداخله در امور داخلی کشورها می‌شود.

وی بر لزوم ایجاد راهکار سیاسی برای بحران یمن و کمک به یمنی‌ها بدون مداخله خارجی تاکید کرد و گفت: ادامه نزاع در یمن تهدید مستقیمی برای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است. از همه طرف‌ها می‌خواهیم که منافع والای ملت برادر یمن را بر هر چیز دیگری ترجیح دهند و این کشور را از درد و رنج بیشتر دور کنند.

وی افزود، تحولات پر شتاب و خطرناک منطقه ما را به گفتگو به عنوان راهکار همه مشکلات فرا می‌خواند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.