در پی افشاگری‌هایی در خصوص «اوکراین گیت»، یک افشاگر به تازگی ادعاهایی را درباره ارتباط داماد ترامپ با ولی‌عهد عربستان سعودی در خصوص «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی مطرح کرده است.

مجله انگلیسی «اسپکتیتور» در گزارشی به نقل از یک افشاگر نوشت که «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی مجوز بازداشت «جمال خاشقچی» را قبل از آنکه به قتل  برسد و جسدش تکه تکه شود، داده بود.

این گزارش نوشت، سازمان اطلاعات ترکیه که از ارتباط کوشنر با بن سلمان اطلاع پیدا کرده بود، تماس آنها را رهگیری کرد و در نتیجه آن، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از این اطلاعات برای وادار کردن ترامپ به خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه بهره‌برداری کرد.

این گزارش همچنین مدعی می‌شود که بازرسان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، از این مسئله آگاهی و قصد دارند در حالیکه فرایند استیضاح ترامپ را پیش می‌برند، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورند.

این گزارش همچنین مدعی می‌شود، شمار افشاگرانی که تمایل دارند شواهدی را به کمیته استیضاح ترامپ ارائه دهند، هفت نفر است.

سه نفری که از قبل در این خصوص شناخته شده هستند شامل یکی از کارکنان سیا، «الکساندر ویندمن» عضو ارشد کمیته امنیت ملی کاخ سفید و «تیم موریسون» مشاور ارشد شورای امنیت ملی آمریکا در امور اروپا و روسیه می‌شوند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌ میل گزارش داد، افشاگری که اطلاعاتی درباره خاشقچی ارائه داده است، تعداد این افشاگران را به چهارنفر افزایش می‌دهد و به مفهوم آن است که سه نفر دیگر همچنان منتظر افشای اطلاعاتی هستند.

خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در تاریخ ۲ اکتبر (۱۰ مهرماه) سال گذشته میلادی در حالیکه وارد کنسولگری سعودی در استانبول می‌شد، دیده شده بود. وی برای دریافت مدارکی قبل از ازدواجش به کنسولگری رفته بود و آنطور که گزارش شده است، جسد وی تکه تکه شده و از ساختمان خارج شده بود و تاکنون هیچ رد و نشانی از جسد وی یافت نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.