به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس و نشریه پولیتیکو، از هفته ها پیش گمانه زنی هایی در مورد اینکه چه کسی هدایت این وزارتخانه را بر عهده می گیرد، مطرح بوده است و «کوین مک آلینان» سرپرست فعلی این نهاد پذیرفته است که به طور موقت در این پست ایفای نقش کند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا هنوز خبر اعلام شده از سوی ترامپ مبنی بر هدایت ولف بر این نهاد را تائید نکرده و تنها گفته است که مک آلینان سرپرستی این وزارتخانه را برعهده دارد.

در حالی که ترامپ به خبرنگاران گفت که ولف جانشین مک آلینان است، وزارت امنیت داخلی آمریکا با انتشار بیانیه ای مکتوب، این خبر را رد و تاکید کرد که مک آلینان هنوز سرپرست این وزارتخانه است.

از سویی ، کاخ سفید درصدد روشنگری در این زمینه برآمد و خبر داد که ولف زمانی که مک آلینان در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) با این وزارتخانه خداحافظی کند، سرپرستی آن را برعهده می گیرد.  

نشریه پولیتیکو روز پنجشنبه گزارش داد که ترامپ چند روز پیش در تماسی تلفنی با ولف ، به وی گفته است منتظر انتصاب در این پست باشد.

در همین حال، دو مقام آمریکایی گفتند که کاخ سفید با سناتورهای جمهوریخواه رایزنی کرده است تا با انتصاب ولف در این سمت مخالفت نکنند. ۹۱۰۹

ولف پنجمین فردی است که هدایت برنامه مهاجرتی ترامپ در وزارت امنیت داخلی آمریکا را عهده دار می شود. اسلاف وی پس از مقاومت در برابر دیدگاه های تند ترامپ در زمینه مهاجرتی، اعتماد وی را از دست دادند.

با این همه ، برخی از اعضای دولت ترامپ و گروه های موافق با وی به لحاظ ایدئولوژیکی ، ‌ابراز نگرانی کرده اند که ولف از موضع سختی در زمینه مهاجرتی برخوردار نیست تا بتواند رضایت رئیس جمهوری را در این زمینه جلب کند. این افراد هشدار داده اند که ولف در نهایت با ترامپ به همان روش اسلاف خود دچار اختلاف می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.