سازمان الحشد الشعبی عراق طی بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز در این کشور، از معترضان عراقی خواست همانگونه که الحشد در خطوط مقدم جبهه علیه تروریسم و داعش جنگید، آن‌ها نیز اجازه تعرض به عراق را ندهند.

در این بیانیه که جمعه (دهم آبان) منتشر شد، آمده است: «هنگامی که وطن به ما نیاز پیدا کرد و مرجعیت حکیم ما از ما کمک خواست، ما اولین کسی بودیم که به ندای آن لبیک گفته و اولین کسی بودیم کهخ در خطوط عزت و کرامت ایستادیم. ما هرگز چه در گذشته و چه در حال، از موقعیتی که کشومان به حضور ما نیاز داشت، پا پس نکشیدیم و پشت نکردیم».

به گزارش وب‌سایت «أین‌نیوز»، سازمان الحشد الشعبی ضمن اعلام حمایت دوباره از تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان عراقی اعلام کردند که در کنار آن‌ها ایستاده و خواهان تحقق مطالبات آن‌ها هستند.

الحشد الشعبی در این بیانیه اعلام کرد که آماده است به خاطر معترضان و مطالبات برحق آن‌ها، فداکاری و جان‌فشانی کند.

الحشد عراق از وجود برخی دست‌های پشت پرده برای به‌ورطه انداختن عراق خبر داد و گفت: «ما به دقت اوضاع را زیر نظر دارم و اطلاعاتی داریم که تأیید می‌کند خواسته‌های اجنبی،‌ عناصر نفوذی و تمایلات سیاسی وجود دارد که در کمین شما و این کشور نشسته و می‌خواهد عراق را به پرتگاه سقوط سوق دهد و فتنه، هرج‌و مرج، درگیری داخلی و ویرانی ایجاد شود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «آن‌ها به این طریق، می‌خواهند خواسته‌های شما را منحرف کرده و اعتراض‌های شما را با حملات، کشتار، اظهارات و هتاکی علیه مرجعیت دینی و حشد مقدس شما تخریب کنند».

الحشد الشعبی تأکید کرد که به حضور در جبهه‌ها و «سنگرهای شرف» ادامه خواهد داد و سینه‌های خود را برای دفاع از عراق و مقدسات و مرجعیت این کشور سپر خواد کرد.

الحشد الشعبی از معترضان حاضر در میادین تظاهرات خواست اجازه ندهند احدی به نیروهای امنیتی عراق حمله کرده یا دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی و تعرض به مرجعیت دینی عراق بزند.

در پایان این بیانیه، الحشد الشعبی به پایبندی کامل و دقیق خود به همه رهنمودهای مرجعیت دینی عراق تأکید کرد و گفت که الحشد الشعبی «سوپاپ اطمینان» مردم و صلح در عراق خواهد ماند.

مردم عراق ماه اکتبر در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و وجود فساد در دولت دست به اعتراض زدند ولی با فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، اعتراض‌ها را به بعد از پایان اربعین (۲۵ اکتبر: سوم آبان) موکول کردند. دور دوم این اعترا‌ض‌ها از جمعه هفته قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.