این مرجع تقلید در سخنانی در جمع گروهی از مردم در کربلای معلا گفت: آمریکا در حالی شعارهای دروغین (در حمایت ظاهری از تظاهرکنندگان)  می دهد که خود عامل ویرانی این کشور و زیرساخت های آن در دهه ۹۰ و اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ و کشتن هزاران نفر از مردم عراق است.

مدرسی گفت: ما از تظاهرات و تغییر قوانینی که مانع پیشرفت کشور و یا گسترش فساد شده و همچنین انجام تظاهرات مسالمت آمیز و طرح خواسته های مشروع حمایت می  کنیم.

وی در عین حال نسبت به اقدامات تخریبی در جریان اعتراضات اخیر و امکان از بین رفتن همه دستاوردهای ملت عراق در طول سالیان گذشته، تاکید کرد که اصلاح باید تصحیح کننده و نه ویرانگر باشد.

مدرسی از معترضان خواست به خرابکاران فرصت، انحراف اعتراضات از  مسیر صحیح خود ندهند.

مرجع تقلید عراق همچنین به برخی طرف ها که در کوره فتنه انگیزی میان مردم عراق می دمند از جمله برخی رسانه های مغرض وابسته به دشمنان اسلام، هشدار داد.

ادامه اعتراضات بعضا خونین در عراق که تاکنون ۲۵۰ کشته و بیش از ۱۱ هزار زخمی بجا گذاشته است، سبب نگرانی های بسیار میان نخبگان این کشور در مورد امکان ورود این کشور به دوره دیگری از هرج و مرج و جنگ داخلی بعنوان پروژه دشمنان عراق شده است. 

آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق نیز تاکنون در چند بیانیه که در خطبه های دوم نمازجمعه کربلا معروف به خطبه مرجعیت، قرائت شده است ضمن حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و انتقاد از اقدامات تخریبی، خشونت و کشته شدن افراد بیگناه،  نسبت به خطرات تداوم این وضعیت هشدار داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.