پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرام خود نوشت:

«بعضی آدم‌ها را گاهی سال‌های سال با آن‌ها هستید و احساس می‌کنید چقدر از آن‌ها دورید ولی بعضی‌ها از همان روز اول حس آشنا بودن و همدلی را با آنها پیدا می‌کنید. 

 آن موقع که نوجوان بودم آرزو داشتم آقای طالقانی و اعظم طالقانی را ببینم. دنیا علیرغم اینکه می‌گویند بزرگ است ولی برای رسیدن به آرزوها به نظرم چندان هم بزرگ نیست. گاهی دست سرنوشت آدم‌ها را به هم نزدیک می‌کند و آرزوها را محقق می‌سازد. و من بعد از حضور در مجلس یکی از خوشبختی‌هایم آشنایی نزدیک با کسی بود که پدرش و خودش برایم اسطوره بودند. از همان روز اول به مانند یک مادر به اعظم طالقانی دل بستم و بعضا ساعت‌ها تا دیر وقت در کنارش بودم. همیشه برایم مظهر درس و عشق توامان بود و همانطور که در یادواره‌اش گفتم، مظهر مادر. او نه تنها مادر فرزندانش بلکه مظهر مادری برای همه ایرانیان بود.

 همیشه از این همه تلاش و سخت کوشی و مهربانی‌اش در تعجب بودم. نبودش برایم سنگین است. من یکی از نزدیکترین‌ها و عزیزترین‌هایم را از دست داده‌ام. در حالی‌ که اشک‌ها امانم را بریده‌اند به این فکر می‌کنم باید رهرو راستین و وفاداری باشم. راه او را مادرانه، عاشقانه و انسان‌دوستانه ادامه خواهم داد. اعظم طالقانی برای همیشه زنده است، با زنان و مردانی که در قلب‌ آنها جا دارد و راهش پررهرو خواهد ماند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.