سرهنگ حشمت سلیمانی سرپرست پلیس فتا فارس گفت: خانمی ۲۲ ساله با ارائه یک شکواییه به پلیس فتا مدعی شد در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش عروسک می‌کرده تا اینکه با مرد جوانی که خود را خریدار اجناس معرفی کرده آشنا و پس از مدتی ارتباط کاری، او با پیشنهاد ازدواج توانست اعتماد من را به خود جلب کند.

او با بیان اینکه شاکی در مدت آشنایی از روی اعتماد، برخی از تصاویر شخصی و خصوصی خودش را برای متهم ارسال کرده است، افزود: بعد از گذشت مدتی این شخص اقدام به تهدید و درخواست مبالغی از او می‌کند.

سرپرست پلیس فتا فارس گفت: با توجه به حساسیت موضوع، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی، ردپای متهم را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و پس از گرفتن نیابت قضائی، طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در ابتدا متهم منکر هرگونه اقدام مجرمانه شد، ولی با رو به رو شدن با ادله‌های پلیس، لب به اعتراف گشود و گفت: وقتی که فهمیدم شاکی فعالیت خوبی دارد و به حسن کارش دارای اعتبار بالایی در بین مخاطبانش است با او در پوشش خریدار تماس گرفتم و پس از مدتی در قالب ارتباط کاری، توانستم تعدادی عکس شخصی از او بگیرم و سپس مبلغ ۳۵ میلیون ریال از او اخاذی کردم.

این مقام انتظامی افزود: برخی از مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف سوء خود دست به اعمال متقلبانه‌ای می‌زنند تا با فریب قربانی خود و پیشنهاد دوستی و طرح ازدواج، اعمال مجرمانه خود را انجام دهند.

سرهنگ سلیمانی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک، آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.